موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
142511
۰۷ اسفند ۱۳۹۶
کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس» عنوان کرد؛

انیمیشن ابزاری برای گفت‌وگو با نسل‌های آینده است

محمد امین همدانی تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس» انیمیشن را زبان گفت‌وگو با نسل‌های آینده برشمرد و توجه مسئولان مربوطه را نسبت به بخش مهم کودک و نوجوان خواستار شد.

به گزارش کودک پرس ، محمد امین همدانی تهیه کننده و کارگردان انیمیشن؛ حوزه کودک و نوجوان را حوزه ای بسیار جدی توصیف کرده و پویانمایی را ابزاری برای گفت و گو با نسل های آینده خواند. وی تاکید کرد: اگر از حوزه کودک و نوجوان غفلت کنیم در آینده دچار مشکلات بسیاری در زمینه فرهنگ و روابط اجتماعی می شویم.

کارگردان «فهرست مقدس» اضافه کرد: در حال حاضر از مرحله تسلط به تکنیک و ابزار گذشته ایم و تلاش می کنیم با استفاده از این ابزار، هنر را در اختیار بگیریم. مهمترین ضعفی که داریم و همه تلاش می کنیم این ضعف را برطرف کنیم، روایت کردن داستان و جذابیت انتقال مفهوم و انتقال داستان به مخاطب است که این شاید سطح اعلای اتصال سه ضلع تکنیک، هنر و محتوا است که البته در این مرحله از کشورهای منطقه به خصوص کشورهای عربی بالاتر هستیم اما تا ورود به عرصه بین المللی مقداری فاصله داریم، که این نیازمند تجربه کردن در موضوع روایت داستان و همچنین رسیدن به تصاویر چشم نواز در قالب در اختیار گرفتن هنر می باشد که ما اکنون در این مرحله به سر می بریم.

 

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص در زمینه تولید انیمیشن افزود: با از بین بردن فاصله دانشگاه و صنعت می توان امیدوار بود که نیروی متخصص در دانشگاه ها تربیت و در صنعت انیمیشن مشغول به کار شوند. استعدادهای فوق العاده ای که به درستی در بازار کار جذب نمی شوند و به هدر می روند.

این تهیه کننده انیمیشن در ادامه راه اندازی شبکه پویا را از مهمترین پارمترهای رشد انیمیشن در ایران دانست و افزود: با توجه به سیاست های این شبکه در مورد پخش حداکثری تولیدات داخلی انیمیشن شاهد رشد جدی در صنعت پویانمایی و بلکه در حوزه فرهنگ کودک و نوجوان هستیم.

 

وی جشنواره ها را فرصتی مغتنم برای تولیدات پویانمایی دانست و اضافه کرد: اصولا انیمیشن های سینمایی در دنیا مطرح و معروف هستند و اغلب مردم، انیمیشن را در قالب سینمایی می شناسند، در حالی که کودک و نوجوان با انیمیشن سریالی روزانه ارتباط می گیرد و ممکن است یک سریال ماه ها یک کودک و نوجوان را درگیر خودش کند. جشنواره جام جم از این باب که به آثار تلویزیونی خیلی جدی توجه می کند می تواند اهمیت آثار را به ما نشان دهد و انگیزه ای باشد برای تولیدکنندگان و شبکه های تلویزیونی که کیفیت آثارشان را ارتقاء دهند.

همدانی همچنین توجه به تولید انیمیشن و حمایت راه اندازی شرکت های پایدار در زمینه تولید انیمیشن را از موثرترین راه های اشتغال زایی و افزایش تولید ناخالص ملی دانست و گفت: با ورود بخش خصوصی به حوزه تولید انیمیشن علاوه بر ایجاد اشتغال می توان به فرهنگ سازی اهتمام داشت. ایجاد شخصیت های تاثیرگذار در مجموعه های انیمیشن به مرور می تواند فرهنگ ساز باشد.

 

وی تولید و عرضه محصولات جانبی در صنعت انیمیشن را از موثرترین موضوعات مطرح شده در این صنعت رو به رشد دانست و گفت: محصولات جانبی در صنعت انیمیشن علاوه بر تولید ثروت و درآمدزایی اثرات فرهنگی بیشماری دارد. زمانی که کودک ما از نوشت افزارها و عروسک های شخصیت های کارتونی استفاده می کند در ناخودآگاه خود از رفتارهای کاراکتر محبوبش پیروی می کند. این موضوع در بازی های کامپیوتری قوت بیشتری می گیرد.

 

کارگردان «فهرست مقدس» اضافه کرد: بزرگ ترین کمپانی های تولید انیمیشن انتظار ندارند، هزینه های ساخت خود را از فروش انیمیشن به دست آورند، بلکه بخش اعظم سود از طریق محصولات جانبی و تولید بازی حاصل می شود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار