141450
۰۲ اسفند ۱۳۹۶

فرهنگ جامعه بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی شکل گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فرهنگ بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی تعلق می‌گیرد که باید در این زمینه مصوبه داشته باشیم.

به گزارش کودک پرس، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگ و تربیت دینی شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: تعلیم و تربیت اسلامی اهم وظایف کارگروه فرهنگ و تربیت دینی است.

وی بیان کرد: تمامی مشکلات، ضعف، عقب ماندگی ها و خرابی ها به خاطر این است که انسان جایگاه خود را در جهت جایگاه الهی پیدا نکرده و به عنوان یک حیوان بالفعل مشغول خرابکاری است.
آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه  فرهنگ بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی تعلق می گیرد، افزود: باید در این زمینه مصوبه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: کارگروه ها باید ابتدا تزکیه را مانند درختی رشد داده و به ثمر بنشانند و سپس نیز رفع آفات کنند.

آیت الله عبادی اظهار کرد: باید این کارگروه در تمامی بخش ها مانند خانواده، آموزش های اجتماعی و کلاسیک کهدر تربیت و تعلیم موثر هستند، مصوباتی داشته باشند.
وی با یان اینکه آموزش ها باید همراه با تربیت، افزود: اگر دین و دانش از هم جدا شوند، بدترین خطر در کمین بشر است.
آیت الله عبادی با بیان اینکه دین بدون دانش سر از خرافه درمی آورد، اظهار کرد: همچنین دانش بدون علم خطرساز است و باید در هر دو مقوله کار شود.
وی بیان کرد: باید از طریق رسانه ها و صدا و سیما راهکارهای نفوذ ۀفات به خانواده ها، اطلاع رسانی و به ان ها مشورت داده شود.

آیت الله عبادی بای بیان اینکه همچنین مساجد با قشر زیادی از جوانان در ارتباط هستند، افزود: باید بر روی برنامه های این مکان ها، تخصصی کار شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نباید انجام برنامه ها در مساجد صرفه یک مراسم باشد بلکه باید دارای پیتم و محتوا باشد.
وی با بیان اینکه دشمن از طریق تلگرام بچه ها را هدف قرار داده است، افزود: این یک آفت بوده که باید در کارگروه برای آن مصوبه داشته باشیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه در حال حاضر برای بچه های پنج ساله کلاس های زبان انگلیسی می گذارند، افزود: این امر در فرهنگ جامعه تاثیر گذار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید در این کارگروه ها مصوباتی داشته باشیم که در برابر آفات موجود اعتراض کرده و از آفات احتمالی پیشگیری کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار