14067
۲۸ آذر ۱۳۹۵

اجرای تیتراژ سریالی که هرگز از تلویزیون پخش نشد

آخرین شامگاه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با جشن تولد اصغر همت و بهرام شاه‌محمدلو، بزرگداشت رضا فیاضی و احمد بیگلریان و گرامیداشت دو هنرمند درگذشته داود رشیدی و توران میرهادی همراه بود

به گزارش کودک پرس، بیست‌و‌ششم آذر سالن کانون پرورش فکری کودکان‌و‌نوجوانان شبی خاطره‌انگیز را سپری کرد، شبی پر از موسیقی و رنگ که فرصتی شد برای اصغر همت تا بعد از سالها تيتراژ مجموعه‌ای تلویزیونی را بخواند که هرگز از تلويزون پخش نشد. شبی که بهرام شاه‌محمدلو درباره نقش مهم داود رشیدی در ساخت برنامه‌های تلویزیونی ویژه کودکان سخن گفت و سرود آشنای تولدت مبارک در جای جای برنامه پخش شد.

احترام برومند و روشنک کریمی که اجرای این برنامه را بر عهده داشتند، در شرایطی روی صحنه رفتند که تمام صندلی‌های طبقه همکف و بالکن سالن کانون پر شده بود و تعدادی از مهمانان به صورت ایستاده نظاره گر برنامه بودند.

در آغاز دو کلیپ درباره زنده یاد توران میرهادی استاد و پژوهشگر باسابقه ادبیات کودکان و داود رشیدی هنرمند باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون پخش شد.

سپس مهدی قلعه و نوشين بیگلریان به عنوان روساي انجمن تئاتر کودک و نوجوان در تهران و همدان به حاضران خوشامد گفتند. سپس به رسم چند شب گذشته نمایشنامه ای از جبار باغچه بان به عنوان اولین هنرمند تاتر کودک و نوجوان در ایران، نمایشنامه خوانی شد.

در ادامه با پخش قطعه خوشه‌چين که اثر مورد علاقه رضا فیاضی است، از این هنرمند تقدیر شد. او که علاوه بر فعالیت در حوزه هنرهای نمایشی دستی هم بر شعر و شاعری دارد یکی از شعرهای خود را خواند و از آن به عنوان وصیت نامه هنری خود یاد کرد. فیاضی که دچار کسالت مختصری شده بود، گفت: تا نیم ساعت پیش زیر سرم بودم ولی خوشحالم در کنار شما هستم و افتخارم این است که دوست بچه ها هستم. او همچنین از همسرش که در تمام این سال ها همراه او بوده قدردانی کرد.

احمد بیگلریان هنرمند باسابقه تاتر همدان نیز دیگر هنرمندی بود که با سخنان شهرام کرمی، دبیر جشنواره تجلیل شد. در ادامه مراسم با پخش سرود تولدت مبارک، جشن تولد شصت و پنج سالگی اصغر همت برپا شد.

همت گفت: نمی دانستم که آدم در تولد 65 سالگی اش هم می تواند احساس بچه های 5 ساله را داشته باشد. این بازیکر خاطراتی از جشن تولد بیست سالگی اش همزمان با خدمت سربازی اش بیان کرد و افزود: دوران ما برای بچه‌ها جشن تولد نمی‌گرفتند.

او که اتفاقا صدای گرمی هم دارد در این برنامه برای اولین بار تيتراژ سریالی را خواند که به گفته او، سال‌ها پیش به دلایلی هرگز از تلويزون پخش نشد و برای همیشه در آرشیو ماند. او توضیح داد در این سریال مجری و عروسک گردان بوده و ترانه تيتراژ را هم می خوانده است. همت خوشحال بود که بعد از این همه سال بالاخره تيتراژ این سریال، به گوش تعدادی از مخاطبان رسید.

این هنرمند شیرازی که با ابراز احساسات گروهی از همشهریانش در سالن رو به رو شد از آنان قدردانی کرد و گفت: هرچند چهل و چند سال است شیراز را ترک کرده‌ام، اما کوچک‌ترین اجزای وجودم همچنین شیرازی هستند.

بعد از این سخنان بهرام شاه محمدلو دیگر هنرمند تئاتر و تلویزیون همزمان با پخش تيتراژ سریال آقای حکایتی و در شرایطی که تمام سالن با اجرای آن همراهی می کردند، روی صحنه رفت تا او هم مانند همت جشن تولدش را در میان هنرمندان تاتر باشد.

شاه محمدلو هدیه‌اش را از راضيه برومند همسرش، دریافت کرد و دست همسرش را به نشانه قدردانی بوسه زد. او که خویشاوند سببی داود رشیدی است، نکاتی کمتر شنیده شده را درباره او بیان کرد.

این بازیگر که یادآور شد: اوایل دهه 50 تعدادی از ما که در حوزه تئاتر کودک فعال بودیم به دلایلی همکاری خود را با کانون پرورش فکری قطع کردیم و دنبال مکانی برای واحد نمایش کودک بودیم و آقای رشیدی که در تلويزون مشغول به کار بود، لز مدیریت این رسانه درخواست کرد تا جایی را به ما اختصاص دهند چون دوست نداشت تجربیاتی که ما سالها در کانون به دست آورده بوديم، پراکنده شود. بر همین اساس بودجه مختصری تعریف شد و ما را در تلویزیون استخدام کردند تا آنچه را در تئاتر کودک تجربه کرده بوديم، به تلویزیون منتقل کنیم.

او ادامه داد: پیش از آن تلویزیون برنامه های تولیدی برای کودکان نداشت اما با این اقدام، تله تاتر، سریال و برنامه های مختلف برای گروه های سنی خردسال، کودک و نوجوان ساخته شد پ همه اینها با حمایت آقای رشیدی انجام شد.

این جشن شادی تا ساعت یک بامداد ادامه داشت و کودکان حاضر در سالن با پرتاب بادکنکهای رنگی، در جشن تولد شرکت داشتند. گروه یارا نیز قطعات موسیقی را اجرا کردند تا این برنامه پر از آهنگ شادی باشد.

منبع:خبرگزاری خبرآنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار