139656
۲۳ بهمن ۱۳۹۶

۵ میلیارد ریال برای درمان سوءتغذیه کودکان زیر شش سال هزینه شد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: سوء تغذیه بیش از ۱۰۰۰ کودک قزوینی با اهداء سبد غذایی درمان شد.

به گزارش کودک پرس ، مجید مومنی درباره توزیع سبد غذایی میان خانواده‌های نیازمند اظهار داشت: در سال 96 یک هزار و 7 کودک که دارای سوء تغذیه بودند با اعطای سبد غذایی درمان شدند.

وی افزود: این سبدهای غذایی هر دوماه یک بار در مسان این خانواده ها توزیع شده و تا کنون نیز برای این کار حدود 5 میلیارد هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه کودکان جامعه هدف که دچار سوء تغذیه شده بودند زیر شش سال بوده و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در معرفی این کودکان به نهاد کمیته امداد همکاری داشته‌ است.

مومنی تصریح کرد: اقلام موجود در این سبدهای غذایی حمایتی زیر نظر کارشناسان تغذیه گردآوری شده و در سبد قرار گرفته است که شامل برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، لبنیات، حبوبات و ماکارونی است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ شهرهای استان قزوین برای توزیع اقلام سبد حمایت غذایی، با کمیته امداد طرف قرارداد هستند.

وی اظهار داشت: کمیته امداد استان قزوین همه‌ساله دوره آموزشی تخصصی را با بهره گیری از اساتید شبکه بهداشت و درمان برای مادران این کودکان برگزار می‌کند.

مومنی عنوان کرد: خیرین می‌توانند در قالب طرح هم سفره از طریق پورتال کمیته امداد استان قزوین این نهاد رادرتامین نیازهای غذایی کودکان نیازمند مبتلا به سوء تغذیه یاری کنند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار