139624
۲۳ بهمن ۱۳۹۶
رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی تصریح کرد؛

سه برنز زیر فشار فدراسیون/ جودوکاران خراسان‌شمالی با جنگ اعصاب روی تاتامی رفتند

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی ضمن اشاره به کسب سه برنز توسط جودوکاران نوجوان استان در رقابت‌های بین‌المللی اصفهان، از ناهماهنگی‌های فدراسیون در این مسابقات گله کرد و گفت: این تصمیمات حذفی و محدودسازی خیلی کمکی به استعدادیابی و قهرمان‌پروری نمی‌کند.

به گزارش کودک پرس ، کوروش خسرویار گفت: پیکارهای بین‌المللی دهه فجر به میزبانی فلاورجان اصفهان و با حضور 98 جودوکار در غالب 14 تیم در 19 و 20 بهمن‌ماه برگزار شد.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی در ادامه افزود: خراسان شمالی سهمیه حضور 10 جودوکار را برای حضور در این رقابت‌ها گرفته بود اما به دلیل ناهماهنگی‌هایی که از سمت فدراسیون اعمال شد تنها 5 نفر از استان در این رقابت‌ها شرکت داده شدند.

وی ادامه داد: وضعیت نوجوانان جودوکار استان مطلوب است و مدعی قهرمانی هستند و حتی قابلیت اعزام دو تیم کامل و باکیفیت وجود داشت اما با کلی جدال و بهانه فدراسیون مبنی بر این‌که باید در هر وزن یک نفر از هر استان شرکت داده شود، 5 نفر از استان با جنگ اعصاب روی تاتامی رفتند.

 

خسرویار در گله به ناهماهنگی‌های اتفاق افتاده ابراز کرد: در همه جای دنیا در مسابقات نوجوانان که استعدادیابی محسوب می‌شود در هر وزن بیش از 40 نفر شرکت‌کننده وجود دارد اما در این مسابقات این اتفاق نیفتاد و می‌شد تیم‌های بهتر و بیشتری شرکت داده شوند و از این فرصت استفاده کنند.

وی ادامه داد: بهترین فرصت برای استعدادیابی و نخبه یابی این دست مسابقات است و این تصمیمات حذفی و محدودسازی خیلی کمکی به استعدادیابی و قهرمان‌پروری نمی‌کند.

خسرویار با اشاره به اینکه خراسان شمالی در جودو نوجوانان مدعی است لذا باید توجه ویژه‌ای هم بشود، افزود: به‌هرحال ما این تعداد جودوکار را با مجوز فدراسیون و هزینه‌های خود راهی مسابقات کرده بودیم و آنجا حضور داشتند و با توجه به فلسفه این مسابقات که بحث استعدادیابی است حداقل می‌شد فدراسیون به نحو دیگری مسئله را مدیریت کند که نکرد.

 

وی از آقایان حسین روحانی، حسین سعیدی برجی، محسن نیستانی، امیرمحمد رمضانی و ابراهیم محمدی به‌عنوان 5 جودوکار حاضر در این رقابت‌ها تحت مربی‌گری آقایان رضا و علی مهنان نام برد.

خسرویار در تشریح نتایج حاصل‌شده توسط جودوکاران استان گفت: در روز نخست مسابقات که در 4 وزن اول برگزار شد آقایان ابراهیم محمدی در وزن 66 کیلوگرم و حسین سعیدی برجی در وزن 55 کیلوگرم دو مدال برنز برای استان به ارمغان آوردند و در روز دوم رقابت‌ها حسین روحانی جودوکار وزن مثبت 90 کیلوگرم سومین مدال برنز را برای استان به دست آورد و به‌این‌ترتیب خراسان شمالی با کسب سه برنز در این رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

 

رئیس هیئت جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی همچنین از حضور این 5 نفر در مرحله بعدی اردوی تیم ملی نوجوانان خبر داد و بیان کرد: نوجوانان جودوکار کشور برای حضور در رقابت‌های آسیایی لبنان که در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود آماده می‌شوند و در این راستا تعدادی از آن‌ها به مسابقات برمن آلمان که اسفند سال جاری برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

 

 

منبع:‌فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار