138961
۱۸ بهمن ۱۳۹۶
نویسنده کودک و نوجوان عنوان کرد؛

۱۵۰ کودک آسیب‌پذیر تحت پوشش مستمر خدمات کانون قرار دارند/ ورود کانون به حوزه کودکان کار

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: ۱۵۰ کودک خیابانی در مناطق آسیب‌پذیر با برنامه‌هایی مانند بازی‌های فکری و اهدای کتاب و سایر خدمات فرهنگی مورد حمایت کانون قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، “عبدالرحیم سیفی” با تشریح عملکرد چهار ساله خود، اظهار کرد: در طی 4 سال گذشته و برنامه ریزی های صورت گرفته در قالب نقش های تعریف شده به لحاظ کیفی و کمی پیشرفت چشمگیری داشته ایم.

وی افزود: در این مدت میزان آموزش معلمان پاره وقت از 30 به 100 تا 130 رسیده است و در قالب اشتغال زایی 25 نفر جدید به صورت شرکتی جذب مراکز سراسر استان شده اند.

 

رشد مراکز ثابت و سیار کانون به 28 باب

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان تصریح کرد: با هدف تحقق عدالت فرهنگی مراکز ثابت و سیار از رشد چشمگیری برخوردار شد و از 17 مرکز در سال 92 به 28 باب در سال 96 رسیده است و 3 مرکز فرهنگی هنری در علی آباد، گالیکش و مراوه تپه ساخته شد. در کردکوی بعنوان آخرین شهر فاقد مرکز قرارداد واگذاری زمین انجام شده و اعتبارات جذب شده است.
وی افزود: کتابخانه سیار روستایی از 2 باب در سال 92 به باب رسید و پوشش خدمات آن از 20 به 150 روستا رسیده است . کتابخانه پستی که تنها در شهر گرگان واقع بود در شهر گنبد احداث شده است .

 

10هزار زبان آموزدر 15 مرکز زبان در استان

این مقام مسئول بیان کرد: باهدف توسعه زبان های خارجه که تاکید مقام معظم رهبری است، زبان های انگلیسی، روسی و فرانسه از 8 مرکز به 15 مرکز زبان با قریب به 10 هزار زبان آموز رسیده است.
سیفی با بیان اینکه دهمین مرکز فروش محصولات کانون سه شنبه 17 بهمن ماه در بندرگز افتتاح می شود، افزود: جهت بهره مندی از کتاب ها و محصولات کانون تعداد فروشگاه ها از2 به 9 باب افزایش یافته است و تا پایان سال جاری در شهرستان کلاله راه اندازی می شود .

 

 

ایجاد مرکز برای کودکان با نیاز های ویژه

وی به ابلاغ خدمات دهی به کودکان با نیازهای ویژه ابراز کرد: با همکاری آموزش و پرورش استثنایی با شهراری ها سه مرکز در گرگان، گنبد و آق قلا ایجاد شد لذا در راستای تحقق عدالت فرهنگی با همکاری بهزیستی قصد داریم تعدادرا به 5 باب ارتقا دهیم .

سیفی گفت: جهت رفاه و سلامت همکاران نیز، پایش سلامت، تجهیز دو سوییت کامل و استفاده رایگان همکاران، اهدای وام و کمک هزینه های جهت ازدواج و فرزندآوری و برگزاری جشن تکلیف برای فرزندان کارکنان و فرزندانشان و تهیه بسته های فرهنگی و سبد کالا، تجلیل از پیشکسوتان منصوب به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ازجمله برنامه ها برای کارکنان است .

وی دربخشی از سخنان خود به بروزرسانی و تجهیز مراکز فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: در سال 95 ، 403 میلیون تومان برای مراکز ثابت و سیار هزینه شده و در سال 96 نیز 190 میلیون تومان اختصاص یافته است.

 

افزایش سه برابری درآمد کانون طی سال گذشته

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ادامه داد: در جهت ارتقای اقتصاد با رویکرد فرهنگی با ایجاد منابع جدید سالن های نمایش، چاپ کتاب عرضه لوازم التحریر های ایرانی و تولید نماش و فیلم و انیمیشن ،درآمدهای نمایش های سیار در سه سال اخیر سه برابر و در سال جاری به 200 میلیون تومان رسیده است .

 

توزیع یک هزار و 150 جلد کتاب در بین کودکان کار و آسیب پذیر و با نیازهای ویژه

وی با اشاره به خدمات کانون برای کودکان و نوجوانان آسیب پذیر و کار بیان کرد: امکان بهره برداری کودکان در سراسر استان با ایجاد کتابخانه 500 جلد به کودکان کار و .100 جلد به کانون اصلاح و تربیت و 1000 جلد به دانش آموزان استثنایی اهدا شده است .

سیفی بیان کرد: 150 کودک خیابانی در مناطق آسیب پذیر با برنامه هایی مانند بازی های فکری و اهدای کتاب و سایر خدمات فرهنگی مورد حمایت کانون قرار گرفتند . ستاره های سیار با هدف شناسایی کودکان روستایی است از دل” کودکان صاحب قلم” معرفی شدند.

 

 

نمایش 100 قصه در جای جای استان و در بیمارستان تخصصی کودکان

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از امکانات نمایشی و ایجاد کامیونت های سیار کودکان در طول سال 100 نمایش و قصه در سراسر استان برگزار می کنیم. با ورود به بیمارستان تخصصی کودکان در گرگان فضایی شاد برای کودکان بیمار فراهم کردیم .

این مقام مسئول به حضور در مدارس در قالب «کانون درمدرسه» اشاره کرد و افزود: این طرح در 60 مدرسه استان در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه 230 هزار جلد کتاب در کانون استان وجود دارد، یادآورشد: اولین کتاب “نوقلمان” در سال 95 به چاپ رسید و قصد داریم همه ساله جشنواره نوقلمان را برگزار و آثار دانش آموزان در قالب کتاب جمع آوری کنیم.

سیفی همچنین باین کرد: فعال سازی سینما کانون در گرگان و گنبد و اکران فیلم، تولید و اجرای نمایش، راه اندازی انجمن های تخصصی در مراکز مختلف برای مثال انجمن ادبی شعر تحت عنوان “ماه قلم” در مرکز شماره یک گرگان و کلاله، برگزاری جشنواره های “پارک دانش” ، “قصه گویی رضوی “، جشنواره کتابخوانی و دیدار با شاعران و نویسنده “دوپنجره” نیروسازی از بین اعضای کانون و برگزاری کلاس توسط آنان بعنوان همیار مربی از جمله فعالیت های دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

راه اندازی پورتال کودک و نوجوان برای برخورداری از محتوای سالم در فضای مجازی

وی تهیه محتوا برای پورتال کودک و نوجوان توسط اعضا را منعکس کننده فعالیت های مراکز نام برد و افزود: با بهره گیری از فضای اینترنت و استفاده از تلفن همراه به محتوا و خط دهی به بچه ها به معرفی کتاب، ثبت خاطرات پدر بزرگ ها و یا یوم ا.. و ..پرداخته می شود . 850 قصه با موضوعات مختلف در این پورتال وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: حضور گسترده در نمایشگاه کتاب و لوازم التحریر ایرانی اسلامی همزمان با هفته کتاب، حضور کیفی در صدا و سیما توسط همکاری ویژه در بحث محتوا، ساخت عروسک ها توسط مربیان از برنامه های دیگر کانون می باشد .

 

 

احداث دو آسمان نما برای رصد درگرگان و گنبد/ راه اندازی 7 گروه تعزیه کودکان

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به علاقه مندی دانش آموزان و نوجوانان در حوزه علمی دو آسمان نمای دیجیتال در گرگان و گنبد احداث و مرکز تخصصی ادبی و کارگاه تخصصی پویا نمایی تجهیز و مرکز آلاچیق کتاب و کتابخانه اولیا کانونی ها احداث شد.

سیفی با بیان اینکه 7 گروه تعزیه درحوزه کودکان در گلستان فعالیت می کنند، افزود: تربیت مجری کودکان و پرده خوانی و نقالی تحت عنوان “شیرین سخنان” در گلستان راه اندازی شده است . تعداد نویسندگان کانون 60 نفر در این چهارسال هستند .

وی بیان کرد: آموزش های قصه گویی و نمایش خلاق و کاردستی با دورریز ها برای معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انجام شد که هزینه ای قریب به 65 میلیون درآمد عاید کانون شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در خاتمه خدمات دیگر کانون برای کودکان با نیازهای ویژه را آموزش مفاهیم درسی به زبان نمایش بیان کرد و افزود: در 25 بهمن مربیان مدارس استثنایی در قالب 16 ساعت ضمن خدمت تحت آموزش قرار می گیرند.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار