138942
۱۸ بهمن ۱۳۹۶

۱۶ هزار کودک در قزوین زیر پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین گفت: ۱۶ هزار کودک سه تا پنج سال در قزوین زیرپوشش طرح غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس ، زهرا غلامرضایی در مراسم افتتاح طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال که در مهدکودک مهر مادر برگزار شد، بیان کرد: 10 سال است که طرح غربالگري شنوایی نوزادان و شيرخوارگان در بیمارستان های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اجرا می شود که تشخیص اولیه این بحث در سنین اولیه از اختلال شنوایی و آسیب های بعدی پیشگیری می کند.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه سنجش شنوایی کودکان سه تا پنج سال به صورت پایلوت در قزوین انجام می شود که 16 هزار کودک زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین اضافه کرد: این طرح با همکاری خانواده ها و مهدهای کودک اجرایی می شود و انتظار می رود پوشش 80 درصدی کودکان را در این طرح داشته باشیم تا از کم شنوایی و ناشنوايي پیشگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای تمام برنامه های بهزیستی در حوزه غربالگري شنوایی و بینایی رصد و دنبال کردن بحث پیشگیری از معلولیت ها است تا ان‌شالله

جامعه عاری از معلولیت داشته باشیم.

غلامرضایی یادآور شد: امیدواریم با آگاه سازی و حساس سازی جامعه هدف، این اقدام به نحو احسن انجام شود و از کم شنوایی و ناشنوايي پیشگیری کنیم.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار