138802
۱۷ بهمن ۱۳۹۶
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر:

دشمن می‌خواهد جوان ما را از هویت ایرانی – اسلامی دور کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی فیلم‌هایی که دارای رده سنی است خیلی از نوجوانان اجازه دیدن آن را ندارند ولی همین فیلم‌ها را از طریق رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی ارسال می‌کنند و می‌خواهند نوجوان و جوان ما را از هویت اصلی ایرانی اسلامی خودشان دور کنند.

به گزارش کودک پرس ، فریده اولاد قباد در جشن بزرگ انقلاب فاطمی که پیش از ظهر امروز در سالن فجر آموزش‌وپرورش برگزار شد، با اشار به ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما باید بتوانیم حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) را الگوی خود قرار دهیم نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز در منطقه خاورمیانه و عرصه بین المللی دشمنان خاص خود را دارد یک بار با تحمیل جنگ هشت ساله و در زمان‌های مختلف با جنگ نرم و از طریق رسانه ها سعی می کند جمهوریت اصیل ایرانی اسلامی را از ما بگیرد.

وی بابیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برای کشور ما دستاوردهای بسیار عظیمی داشته است خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی ما استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود یکی از مهم‌ترین موارد در این شعار استقلال بود استقلال از حیث مداخله کشورهای غربی و شرقی در امور کشور.

سخنران این مراسم با اشاره به اعتراض امام خمینی به لایحه ضد استقلالی کاپیتولاسیون در زمان شاهنشاهی گفت: امام راحل به لایحه کاپیتولاسیون اعتراض داشتند چراکه مستشاران آمریکایی در کشور ما مصونیت داشتند و سیاست داخلی کشور ما تحت سیطره کشورهای غربی بود.

 

وی با اشاره به دومین بعد از شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی گفت: مورد دوم این شعار که به ماهیت نظام اسلامی برمی‌گردد آزادی است خیلی‌ها ممکن است فکر کنند و رسانه‌های بیگانه نیز القا کنند که در زمان رژیم پهلوی آزادی بوده است شاید آزادی ازنظر حجاب و بی‌بندوباری بوده ولی آزادی برای نخبگان، روحانیون و اساتید مبارز نبوده است زندان‌های کشور پر از مجاهدانی بود که برای استقلال کشور ما مبارزه می‌کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بعد سوم شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی گفت: بعد سوم شعار، جمهوری اسلامی بود شهید مطهری به‌خوبی این مورد را توضیح دادند که جمهوری شکل حکومت کشور است و اسلامی محتوای اداره کشور است ما باید بدانیم همین جمهوری اسلامی که 98 مردم به آن رأی دادند رأی ای بود که در آن برابری برای همه افراد جامعه باشد. امیدوارم مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران این دستاورد مهم نظام را قدر بدانند و این نظامی که خون‌بهای هزاران شهید است و با همدلی و همبستگی ملی شکل‌گرفته با توجه به مطالبات برحق مردم ارج بنهند.

وی تأکید کرد: باوجوداینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید اما کشورهای غربی و استکبار جهانی دست از سر ما برنداشتند و جنگ تحمیلی را با تمام نیروها و تجهیزات بر ما تحمیل کردند.

 

اولاد قباد با طرح این پرسش که چرا مردم ایران مرگ بر آمریکا می‌گویند گفت: در ناآرامی‌های اخیر ترامپ مرتب توئیت می‌کرد و این نقض حقوق بین‌الملل و مداخله در امور داخلی کشور بود یکی دیگر از مواردی که مردم فراموش نمی‌کنند جنگ تحمیلی بود که جنگ عراق و کشورهای غربی با ایران بود. آمریکا زمانی به‌صورت مستقیم در امور داخلی کشور مداخله می‌کند و یک‌زمانی به‌صورت غیرمستقیم که آن جنگ نرم است و مقام معظم رهبری به‌خوبی به آن اشاره کردند.

وی با اشاره به ماهیت فضای مجازی گفت: فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است که هم می‌تواند تهدید باشد و هم فرصت. در بسیاری از کشورهای اروپایی فیلم‌هایی که دارای رده سنی است خیلی از نوجوانان اجازه دیدن آن را ندارند ولی همین فیلم‌ها را از طریق رسانه‌ها و ماهواره‌ها و فضای مجازی ارسال می‌کنند و می‌خواهند نوجوان و جوان ما را از هویت اصلی ایرانی اسلامی خودشان دور کنند.

 

سخنران این مراسم خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم با توجه به شرایطی که ایران در منطقه خاورمیانه دارد و با توجه به دسیسه‌هایی که کشورهای غربی دارند آموزش‌وپرورش ما در آموزش حقوق شهروندی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر مسئولیت خطیری دارد. زنان و دختران ما دارای حقوق اساسی هستند که دشمنان می‌خواهند آنان را از حقوق اساسی دور ‌کنند و به سمت‌وسوی مواردی ببرند که در حاشیه قرارگرفته و با باورهای و ارزش‌های جمهوری اسلامی هیچ‌گونه سنخیتی با آرمان‌های انقلاب ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید ماهیت و واقعیت انقلاب اسلامی را به جوانان و نوجوانان آموزش داد افزود: بسیاری از دانش آموزان ما از واقعیت‌های انقلاب اسلامی اطلاعات زیادی ندارند مادران و پدران چه میزان از خاطراتشان از انقلاب اسلامی تعریف کرده‌اند؟ علاوه بر خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش رسانه ملی هم وظیفه دارد رسانه ملی باید به سمت‌وسوی همدلی و همبستگی ملی رود انقلاب اسلامی ما و ماهیت آن فراجناحی است و به هیچ جبهه و جناح خاصی متعلق نیست شهدا و ایثارگران و جانبازان ما نیز متعلق به همه ملت ایران است.

 

نماینده مردم تهران ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به رسالت رسانه ملی گفت: رسالت خطیر رسانه ملی ارائه الگوهای قهرمان‌پروری که ما در زمان جنگ و پیروی انقلاب داشتیم و ارائه باورها و هنجارهای جمهوری اسلامی به این نسل است کشورهای اروپایی و آمریکایی در این حوزه به‌خوبی کار خود را انجام می‌دهند کشور امریکا با 104 زبان زنده دنیا برنامه پخش می‌کنند هدف آن‌ها جامعه توده‌وار جهانی است به‌طوری‌که همه دنیا مانند آن‌ها فکر و عمل کنند حتی پوشاک و خوراک نیز مانند آن‌ها باشد.

وی با اشاره به معضل بدحجابی گفت: اگر دختران ما بدحجابی می‌کنند معلم خوب آموزش نداده است کسی که در رسانه ملی و وزارت ارشاد حضور دارند نیز کوتاهی کرده است در کشور ما مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد همه مسئولین نیز آمار آن را دارند اما من از مسئولین می‌خواهم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نسل جوان ارائه دهند.

 

اولاد قباد اشاره به وضعیت کشور کره جنوبی در اقتصاد و شاخص‌های توسعه گفت: کره جز کشورهای توسعه‌یافته است ولی ما هنوز جز کشورهای درحال‌توسعه هستیم برای اینکه در کره به فرزندان خود گفتند چه‌کار برای کشور خود کنند. ولی این حمیت را من در شهدا دیدم هیچ‌کدام از شهدا نمی‌دانستند نهادی خواهد بود که از خانواده آن‌ها حمایت کند یا خیر، برای اینکه یک وجب از خاک کشور از دست ندهند بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی شهید شدند.

وی با اشاره به آمارهای اختلاس و دزدی در کشور گفت: ما در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات مردم ایران یک‌قدم عقب‌نشینی نخواهیم کرد و به جد با رانت و فساد مبارزه خواهیم کرد. من به دولت آقای روحانی رأی دادم و هر جا که نیاز باشد نقد می‌کنم اما تخریب خیر ولی نقد منصفانه آری، تخریب دولت آب در آسیاب دشمن ریختن است دشمنان همین را نیز می‌خواهند.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار