138694
۱۷ بهمن ۱۳۹۶
مقدم‌کیا؛

کمبود اعتبارات مانع اعزام قاریان نوجوان شوق تلاوت به لبنان و پاکستان شد

دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به اعزام برگزیدگان رقابت‌های شوق تلاوت به پاکستان و لبنان، گفت: باتوجه به کمبود اعتبارات، اعزام این قاریان نوجوان به خارج از کشور در سال جاری امکان‌پذیر نیست.

به گزارش کودک پرس ، حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به اعزام برگزیدگان رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» به لبنان و پاکستان، اظهار داشت: رقابت‌های شوق تلاوت از سال 1394 با هدف ایجاد انگیزه به قاریان نوجوان برای فعالیت در این عرصه ویژه قرآن‌آموزان طرح ملی تلاوت طراحی و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه دوره از رقابت‌های شوق تلاوت به پایان رسیده است، افزود: در این سه دوره قاریان نوجوان در سبک‌های مختلف موفق به کسب حدنصاب نمره و اجرای تلاوت فاخر شدند بر همین اساس ما با توجه به پیش‌بینی‌ها و قول مساعد مسئولان برای تخصیص اعتبارات، تصمیم گرفتیم برای تشویق بیشتر برگزیدگان این رقابت‌ها را به لبنان و پاکستان اعزام کنیم.

مقدم‌کیا به عدم تخصیص اعتبارات بودجه اشاره کرد و گفت: قرار بود قاریان نوجوان را در دهه مبارک فجر به پاکستان و لبنان اعزام کنیم، اما متأسفانه در اعزام قاریان برگزیده رقابت‌های شوق تلاوت به خارج از کشور با مشکلات اعتباری مواجه هستیم بر همین اساس امکان اعزام آن‌ها در سال جاری وجود ندارد.

 

رقابت‌های شوق تلاوت یکی از برنامه‌های موفق طرح ملی تلاوت است که سال 1394 برای نخستین بار اجرایی شد. در این رقابت‌ها که در سه مرحله برگزار می‌شود، قاریان نوجوان طرح ملی تلاوت در مؤسسات و استان‌های مجری با هم رقابت کرده و افرادی که حد نصاب نمره را کسب کنند در مرحله نیمه نهایی رقابت می‌کنند. همچنین مرحله نهایی این رقابت‌ها هر سال در کربلا و به میزبانی عتبه عباسیه(علیه‌السلام) برپا می‌شود.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار