138370
۱۶ بهمن ۱۳۹۶
کارشناس ارشد روانشناسی؛

پول توجیبی زمینه رشد کودکان را فراهم می‌کند

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی پول توجیبی که ماهانه در اختیار کودک قرار می‌گیرد را فراهم کننده زمینه مناسبی برای رشد توانایی‌های نسبی وی می‌داند.

به گزارش کودک پرس ، مریم معصوم زاده اظهار داشت: پول توجیبی که به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه در اختیار کودک قرار می گیرد، زمینه مناسبی را برای رشد توانایی های نسبی وی در زمینه مشارکت و کنش های اجتماعی و اقتصادی در آینده فراهم می کند.

وی ادامه داد: پول توجیبی زمینه های خشم و نارضایتی کودک از خودش را فرو می نشاند و کودک با پول توجیبی که دریافت کرده است، می تواند پرخاشگری نهفته در وجودش را که به علت نبود اعتماد به نفس ریشه دار و سرکوب شده است، از بین ببرد.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با بیان این مطلب که تنها دادن پول توجیبی به کودک کفایت نمی کند، افزود: والدین باید در خرج کردن و نگهداری پول به وی استقلال عمل دهند و تقسیم پول در خانواده هایی که چند فرزند دارند باید به تناسب سن و تفاوت هایی که دارند انجام شود تا بچه ها بدانند به چه دلیل این مقدار پول را دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: والدین در سن ۴ تا ۸ سالگی می توانند چگونگی استفاده از پول را به هنگام خرید به کودک بیاموزند و افتتاح حساب بانکی و خرید قلک به همراه پول توجیبی به رشد «خودکارآمدی» کودک کمک می کند.

معصوم زاده با اشاره به این که دادن پول توجیبی باید هدفمند و قانونمند باشد و دریافت آن از هر کسی به جز والدین اثر منفی دارد، درباره بچه هایی که بنا به دلایلی پدر ندارند و از افراد دیگر پول می گیرند، گفت: این رویه بسیار خطرناک است زیرا کودک در سنی نیست که بتواند بین موقعیت های مختلف تمایز قائل شود.

 

 

منبع: پانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار