موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
13821
۲۱ آذر ۱۳۹۵

خوانش دو نمایشنامه از «جبار باغچه بان» در جشنواره تئاتر کودک

در بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه های مجادله دوپری و پیر و ترب از جبار باغچه بان خوانش می شود.

به گزارش کودک پرس به نقل از ستاد خبری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، احسان مجیدی گفت: نمایشنامه مجادله دوپری سال ۱۳۰۷ توسط جبار باغچه بان نوشته‌شده و ‌نمایشنامه خوانی آن در ایام جشنواره روز ۲۴ آذر هم‌زمان با بزرگداشت جبار باغچه بان خوانش می‌شود و روز ۲۶ آذر نیز نمایشنامه پیر و ترب در جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان «توکا» خوانده می‌شود.

وی افزود: در خوانش این نمایشنامه‌ها سعی کردیم که از افراد باتجربه حوزه کودک و نوجوان در همدان و تهران استفاده کنیم.

مجیدی درباره نگاهش نسبت به جشنواره تصریح کرد: این پنجمین یا ششمین باری است که در جشنواره شرکت می‌کنم و امسال در بخش نمایشنامه خوانی حضور دارم. این جشنواره یکی از بهترین جشنواره‌های ایران و رویداد پررونق و پراهمیتی است و دبیر جشنواره هم اهداف مناسبی برای این رویداد دارد.

مجیدی عنوان کرد: امسال صدمین سالروز تولید تئاتر کودک و نوجوان است و امیدوارم این روند خوب ادامه پیدا کند، طوری که جشن دویست‌سالگی و … آن‌هم برگزار شود.

این کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های جدیدش خاطرنشان کرد: امسال در جشنواره تئاتر شهر نمایش «رؤیای ماه» را داشتم که به‌عنوان کار برگزیده جشنواره در بخش کودک و نوجوان انتخاب شد و اوایل سال آینده در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی ۲۲ تا ۲۷ آذرماه در همدان برگزار می‌شود.

منبع: جوان ایرانی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار