موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
244962
۱۰ خرداد ۱۴۰۱

برگزاری جشنواره «تئاتر کودک» امسال را با بودجه ۳ سال پیش

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اعلام کرد این دوره از جشنواره با بودجه برآورد شده ۳ سال پیش برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که قرار است هفته اول تیر سال جاری در شهر همدان برگزار شود، درباره وضعیت بودجه این دوره از جشنواره گفت: عمدتاً بودجه جشنواره‌های مشارکتی، تقسیم بر ۲ می‌شود؛ یعنی تأمین بخشی از بودجه بر عهده شهر میزبان و بخش دیگر بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وزارت ارشاد قول پرداخت بودجه‌ای را که عهده‌دار است داده و در بخش بودجه استانی نیز در ابتدا مشکلاتی داشتیم ولی استان همدان نیز قول پرداخت به موقع این بخش از بودجه را داده است.

وی درباره میزان بودجه جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان، تأکید کرد: بعد از برگزاری جشنواره بیست و ششم، برآورد بودجه جشنواره بیست و هفتم حدود ۳ سال پیش انجام شد ولی به دلیل کرونا برگزاری این دوره از جشنواره به تعویق افتاد. ما در حال حاضر جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان را با بودجه برآورد شده ۳ سال پیش برگزار می‌کنیم که کار بسیار سختی است.

مشهدی عباس درباره وضعیت پرداخت کمک هزینه گروه‌های نمایشی شرکت کننده در جشنواره بیست و هفتم، یادآور شد: با کمک انجمن هنرهای نمایشی ایران قسط اول کمک هزینه گروه‌های حاضر در جشنواره پرداخت شد تا ما شرمنده گروه‌ها نشویم. قرار است قسط دوم نیز در آغاز جشنواره پرداخت شود.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پایان درباره وضعیت بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره، گفت: به خاطر شرایط کرونایی ۳ بار زمان برگزاری جشنواره تغییر کرد و همین امر باعث شد گروه‌هایی که ما می‌خواستیم در جشنواره بیست و هفتم حضور پیدا کنند یا خودشان متقاضی حضور بودند، نتوانند در جشنواره شرکت کنند. در حال حاضر قرار است ۴ گروه خارجی در جشنواره حضور پیدا کنند. ضمن اینکه برگزاری ورک شاپی خارجی در برنامه‌ریزی ما وجود دارد و از چند مهمان از فستیوال‌های مختلف نیز برای حضور در این دوره از جشنواره دعوت به عمل آورده‌ایم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار