137959
۱۴ بهمن ۱۳۹۶

دست سازه‌های کودکان آذربایجان غربی به نفع بیماران به فروش گذاشته شد

با همکاری کانون پرورش فکری کودکان کانون پرورش فکری آذربایجان غربی دست سازه‌های کودکان به نفع بیماران تحت پوشش موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه به فروش گذاشته شد.

به گزارش کودک پرس ، امروز کانونی‌ها، در آذربایجان غربی گل کاشتند و حالا دیگر نوبت بزرگ‌ترهاست.

مهربانی واگیر دارد؛ آدم به آدم، دل به دل، دست‌به‌دست منتشر می‌شود؛ جوانه می زند؛ جان می‌گیرد؛ تکثیر می‌شود و همه جا را تسخیر می‌کند.

امروز در ماجرای برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های کودکان کانون پرورش فکری آذربایجان غربی به نفع بیماران تحت پوشش موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه، بچه‌ها مشق مهربانی را نوشتند و گل کاشتند.

زهرا آب سوران معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی می‌گفت 430 نفر از بچه‌های عضو کانون از تابستان دست بکار شدند و با خلق 250 اثر هنری مهربانی را معنایی دوباره بخشیدند.

جوراب و کلاه بافتنی صورتی رنگ، عروسک‌هایی با لباس محلی، تابلوهای رنگارنگ و حتی ماکت جام حسنلوی نقده گویای هنرمندی بچه‌های کانون از تکاب محروم گرفته تا ماکوی زیباست.

قشنگ و متنوع ساخته‌اند تا عواید فروشش خرج هزینه‌های درمان کودکان بیمار و نیازمندی شود که در حسرت پالتوی خزدار، پوتین سفید رنگ و کمد صورتی رنگ هستند.

برای کسانی که زود بغضشان گریه می‌شود، برای کسانی که اغلب دلشان می‌خواهد اشک بریزند پرسه زدن در میان دست سازه‌های کودکانی هنرمند در محل موسسه توصیه می‌شود. مکانی برای لمس درد و مهربانی.

قدم زدن در میان کاردستی‌های هنرمندانه در محل موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه، جایی که فقر را تحقیر نمی‌کنند و تا دلتان بخواهد برای شنیدن درد فقیر و بیمار نیازمند گوش شنوا و دل رئوف دارند.

برای تقدیر و ارج نهادن به تلاش چند ماهه کودکان کانون، برای خوشحالی کودکان بیمار موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه، برای اینکه حس قشنگ زندگی در واپسین روزهای سال را با پوست و گوشت و استخوان لمس کنید سری به این نمایشگاه واقع در خیابان باهنر، خیابان شهید ذاکری، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه بزنید!

به قول یکی از بچه‌ها که با معرق نوشته بود «این قافله عمر عجب می‌گذرد» البته تا یادم نرفته بگویم که کیف پولتان فراموش نشود!

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار