137883
۱۴ بهمن ۱۳۹۶
به مناسبت سالروز ورود امام(ره) به میهن؛

همایش پیاده‌روی کودک و نوجوان«از مسجد تا امامزاده» در بندرعباس برگزارشد

به مناسبت ۱۲ بهمن سالروز ورود معمار کبیر انقلاب به مهین، کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه‌السلام) نایبندجنوبی بندرعباس، همایش بزرگ پیاده‌روی کودک و نوجوان با عنوان «از مسجد تا امامزاده» را برگزار کرد.

به گزارش کودک پرس ، همه ساله اقشار مختلف مردم در یوم الله 12 بهمن سالروز ورود امام امت به ایران اسلامی برنامه های متنوع و مختلفی را برای بزرگداشت این روز فرخنده و مبارک برگزار می کنند.

تنوع برنامه های گرامیداشت 12 بهمن در بندرعباس نظیر به صدا درآمدن بوق کشتی ها، شناورها، ناوشکن ها، زیردریایی ها در کنار بوق قطار، کامیون ها و سایر وسایل نقلیه، پیاده روی جوانان جهادگر از روستای کرمون تا بندرعباس، پیاده روی کودکان و نوجوانان کانون امام زین العابدین(علیه‌السلام) و … موجب شده تا هرساله برنامه های این روز با استقبال بیشتری همراه شود.

امسال کانون امام زین العابدین(علیه‌السلام) در اقدامی جالب به مناسبت 12 بهمن ماه همایش پیاده روی ویژه کودکان و نوجوانان از مسجد امام زین العابدين (علیه‌السلام) تا امامزاده سید مظفر(علیه‌السلام) برگزار کرد.

 

 

حجت الاسلام عبدالرسول باستین، امام جماعت مسجد امام زین العابدین(علیه‌السلام) در حاشیه برگزاری این همایش ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی بود و بنابراین باید از ابزار فرهنگی و هنری برای تبیین اصول، ارزش ها و آرمان های انقلاب بهره گرفته شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب و نظام برای جلوگیری از الهام گیری سایر ملت ها از انقلاب اسلامی، افزود: امروز دشمن با همه توان و سرمایه گذاری کلان برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آمده و ضروی است که ما نیز برای پاسداری و محافظت از انقلاب پا در رکاب و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) باشیم.

 

 

امام جماعت مسجد امام زین العابدین(علیه‌السلام) نایبند جنوبی تلاش در راستای مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن و تربیت نیرو برای تقویت خاکریزهای جنگ نرم را از رسالت های مهم و کلیدی کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و یادآور شد: کانون امام زین العابدین(علیه‌السلام) پنجشنبه های هر هفته در قالب برنامه «پنجشنبه های آینده سازان» برنامه های متنوعی را با بهره گیری از کارشناسان مجرب ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می کند.

وی اجرای برنامه های ابداعی، نو، خلاقانه و جذاب برای جذب و نگهداشت کودکان و نوجوانان در فضای فرهنگی معنوی مسجد را از مهمترین دغدغه های فعالان فرهنگی کانون امام زین العابدین(علیه‌السلام) برشمرد و تشکیل تیم اجرایی قوی با بهره گیری از ظرفیت نخبگان رشته های مختلف را از دلایل مهم موفقیت کانون در جذب جمعیت انبوه کودکان و نوجوانان در این کانون دانست.

 

 

این فعال فرهنگی از مشارکت دادن فعال کودکان و نوجوانان در همه امور مرتبط با برنامه های کانون فرهنگی هنری و ارائه گزارش فعالیت ها و برنامه ها به خانواده ها به عنوان یکی دیگر از رموز موفقیت کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه‌السلام) در جذب و نگهداشت مخاطبین خردسال خود یاد کرد.

وی بیان کرد: تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم همراه با خواندن معنی آیه ها، قرائت و تفسیر ساده و روان حدیثی از امام رضا(علیه‌السلام)، داستان خوانی با موضوع امام رضا(علیه‌السلام)، مسابقه نقاشی با موضوع ضامن آهو، تمرین سرود، کارگاه کاردستی، تقدیر از نفرات برتر مسابقه نقاشی و برگزاری آیین جشن میلاد امام مهربانی ها به همراه مولودی خوانی ازجمله بخش های ویژه برنامه پنجشنبه های آینده سازان این هفته در کانون نایبند بود.

 

 

همایش بزرگ پیاده روی کودک و نوجوان با عنوان «از مسجد تا امامزاده» که در قالب برنامه «پنجشنبه های آینده سازان» در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده سیدمظفر(علیه‌السلام) برگزار شدT مورد استقبال کم نظیر کودکان، نوجوانان و خانواده ها قرار گرفت.

در پایان این همایش به قید قرعه به شرکت کنتدگان جوایزی اهداء شد.

حسام میرحسینی، اميرحسين صالحی، متین رنجبری، سکینه بارانی، زهرا عزت پناه، زهرا محمودی و کوثر نساجی به عنوان برگزیدگان همایش پیاده روی از مسجد تا امامزاده معرفی شدند.

 

 

«پیوند مسجد و مدرسه »، « در محضر معبود »، « تولدهای ماندگار »، « نمایش خاطره ها »، « آیین اعتکاف ویژه کودکان و نوجوانان»، « جشن قرآن »، « آموزش قرآن به روش اشاره »، « آموزش ترجمه قرآن به صورت شعر و نثر »، « استقبال از دانش آموزان » همزمان با بازگشایی مدارس و « اجرای نمایش آیینی شهادت علی اصغر(علیه‌السلام)» همزمان با روز شیرخوارگان حسینی از شاخص ترین برنامه های این کانون است.

کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه‌السلام) در محله نایبند جنوبی که از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس است از چهار سال قبل با همکاری پایگاه بسیج، فعالیت های گسترده، متنوع و اثرگذاری را برای عموم مردم به ویژه حوزه کودک و نوجوان در فضای معنوی مسجد آغاز کرده که ماحصل آن حضور پرشور کودکان و نوجوانان در برنامه های مختلف این کانون است.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار