137411
۱۰ بهمن ۱۳۹۶

جلسه پیشگیری از مرگ و میر کودک و مادران در سپیدان تشکیل شد

با حضور اعضا مربوطه هفتمین کمیته پیشگیری از مرگ و میر کودک و مادران در بیمارستان امام حسین(علیه‌السلام) سپیدان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، جلسه پیشگیری از مرگ و میر کودک و مادران با حضور سیاوش کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان ، دکتر مسعود عابد رییس بیمارستان امام حسین(علیه‌السلام) سپیدان امیر کاظمی  مدیر داخلی بیمارستان امام حسین(علیه‌السلام) سپیدان ،سکینه قاسم پور مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت سپیدان ، هانیه نوروزی کارشناس سلامت مادران مرکز بهداشت سپیدان و جمعی از مسئولین مرتبط در بیمارستان امام حسین(علیه‌السلام) سپیدان برگزار شد.

سیاوش کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان هدف از برگزاری این جلسه را بررسی نقاط قابل بهبود به منظور حفظ ایمنی مادر و کودکان عنوان کرد و گفت : وظیفه شبکه بهداشت و درمان سپیدان به عنوان متولی سلامت شهرستان  ارایه خدمات با کیفیت و مطلوب به بیماران است.

وی ارتقای سلامت مادران باردار، ارایه خدمات مطلوب به مادران باردار براساس استانداردهای علمی، بررسی علل و عوامل منجر به مرگ کودکان و مادران و طراحی مداخلات به منظور پیشگیری از موارد مشابه در آینده  ، همچنین کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان  را از جمله محور های گفتگوی این  جلسه دانست و افزود : تا کنون 292 مادر پرخطر در سامانه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ثبت و  وضعیت آنها به صورت روزانه بررسی و در صورت بروز هر گونه عواملی که سلامت مادر باردار و کودک را  تهدید کند ، اقدامات لازم  به سرعت صورت می پذیرد.

کریمی با اشاره مشکلات موجود در بخش زایشگاه بیمارستان امام حسین (علیه‌السلام) سپیدان  تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در این بخش مثل اضافه کردن پزشک زنان و زایمان و خرید دستگاههای مرتبط ابراز امیدواری کرد در آینده بتوان خدمات با کیفیت تری به این بیماران ارائه  کرد.

منبع: دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار