137155
۰۹ بهمن ۱۳۹۶
مدیر آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف):

دوره‌های تربیت مربی معارف مهدویت و کودک برگزار می‌شود/ همه دستگاه‌های مرتبط پای کار می‌آیند

حجت‌الاسلام عباسعلی پور با اعلام اجرای طرح «دوره تربیت مربی معارف مهدویت و کودک» گفت: مرحله اول این طرح از مهر ماه آغاز و تا کنون در سطح ۱۰ استان کشور و با حضور بیش از ۶۰۰ نفر اجرایی شده است.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام محبوب عباسعلی پور، مدیر آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام در رابطه با دوره های آموزشی این بنیاد بخصوص آموزش های مهدوی ویژه کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: یکی از برنامه ها و رویکردهای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام در حوزه کودک و نوجوان، توانمندسازی مربیان این گروه در رابطه با معارف مهدوی بوده است. یعنی بتوانیم آن دسته از مربیانی را که با پیش دبستانی ها، کودکان و نوجوانان سروکار دارند از قبیل مربیان مهد کودک ها، پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی و راهنمایی و معلمان پرورشی را در حوزه مهدویت توانمند کنیم.

وی تصریح کرد: این مربیان به لحاظ موقعیت شغلی خود، با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند ولی باید آموزش های لازم در راستای معارف مهدوی به آنها ارائه شود. لذا ما در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام یک دوره آموزشی با عنوان «دوره تربیت مربی معارف مهدویت و کودک» برای این دسته از مربیان تعریف کرده ایم.

 

حجت الاسلام عباسعلی پور تاکید کرد: دوره تربیت مربی معارف مهدویت و کودک، شامل 24 ساعت آموزشی است که استادان این عرصه در این جلسات حضور پیدا کرده و موضوعات مختلف مانند «خلاقیت»، «روش انتقال معارف دینی و مهدوی به کودکان»، «قالب ها» و … را به مربیان آموزش می دهند.

مدیر آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی علیه السلام افزود: مرحله اول این طرح از مهر ماه آغاز و تا کنون در سطح 10 استان کشور اجرایی شده است. به عبارت دیگر، در حال حاضر بنیاد مهدویت 10 دوره تربیت مربی معارف مهدویت و کودک در کشور برگزار کرده است که در مجموع ببش از 600 تا 700 نفر از مربیان در این دوره های آموزشی شرکت کرده اند.

 

وی با اشاره به نحوه برگزاری این دوره ها گفت: دوره های تربیت مربی معارف مهدویت و کودک به شکل کارگاهی برگزار می شود و به همین دلیل تلاش کردیم تعداد مربیان شرکت کننده در هر دوره بیشتر از 50 تا 60 نفر نباشد.

عباسعلی پور تاکید کرد: دوره ها ادامه دارد و علاوه بر این، برای سال جدید پروژه ای تعریف شده که این دوره ها به صورت مشارکتی برای نهادهای مختلفی که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند از جمله آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و … نیز برگزار شود.

وی در رابطه با دوره های آموزش معارف مهدوی برای عموم مردم گفت: ما برای عموم و بزرگسالان دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت معارف مهدوی را داریم، از جمله «دوره مقدماتی یک» که شامل 8 جلسه در 16 ساعت و به صورت حضوری است و در آن کتاب «نگین آفرینش 1» تدریس می شود همچنین است، دوره تکمیلی که در 8 جلسه حضوری دو ساعته و بر اساس طرح مطالعاتی از کتاب «نگین آفرینش 2».

 

مدیر آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت کشور ادامه داد: این دوره برای معلمان، فعالان فرهنگی و طلاب سطح یک حوزه های علمیه برگزار می شود.

وی با اشاره به پشتوانه علمی این طرح خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی مهدویت کشور واحد تخصصی کودک و نوجوان دارد که در آن مشغول به فعالیت و تولید محتوا است. محتوای آموزشی این دوره ها نیز توسط واحد تخصصی کودک و نوجوان مرکز مهدویت تهیه و تامین می شود. ضمن اینکه این واحد تا کنون برای 80 اثر مهدوی در سطح کودک و نوجوان، محتوای آموزشی و …تهیه و تامین کرده است.

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار