137117
۰۹ بهمن ۱۳۹۶

۸۷ کودک مشکوک به تنبلی چشم در درمیان شناسایی شدند

رئیس اداره بهزیستی درمیان گفت: ۲ هزار و ۸۰ کودک سه تا ۶ سال در این شهرستان سنجش بینایی و از این تعداد ۸۷ کودک مشکوک به تنبلی چشم برای دریافت خدمات تخصصی به مرکز استان ارجاع شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا قربان زاده افزود: هدف از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم ارتقای سطح سلامت بینایی کودکان است چرا که تنبلی چشم یکی از شایع ترین علت های کم ‌بینایی و نابینایی بوده اما در صورت تشخصیص به موقع، قابل درمان است.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 132 کودک تازه متولد در شهرستان درمیان غربالگری شنوایی شده اند و این معاینه های بدو تولد و پیگیری های به موقع بعدی، از کم شنوایی و مشکلات گفتاری و رشدی در سنین بالاتر پیشگیری می شود.

وی گفت: اختلال های شنوایی شایع در نوزادان به صورت مادرزادی و ژنتیکی وجود دارد که فقط در سنین طلایی و قبل از 2 سالگی قابل تشخیص و درمان است.

رئیس بهزیستی درمیان اظهار کرد: طرح پیشگیری از معلولیت نیز بر روی یکهزار و 344 دانش آموز پایه دهم و یازدهم شهرستان انجام شد.
وی طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج را گام موثری در کم کردن معلولیت ها دانست و گفت: در این طرح ابتدا غربالگری اولیه در مورد زوج ها انجام و افراد در معرض خطر شناسایی و برای اقدامات تخصصی به مراکز مشاوره ژنتیک ارجاع می شوند.

قربان زاده ادامه داد: تاکنون در قالب اجرای این طرح، 239 زوج در این شهرستان غربالگری و 116 زوج در معرض خطر شناسایی و به مراکز تخصصی مشاوره ژنتیک ارجاع شده اند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار