137017
۰۹ بهمن ۱۳۹۶
جوادی عنوان کرد؛

تئاتر یکی از شاخص‌ترین قطب‌های تربیتی کودک و نوجوان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های تربیتی کودک و نوجوان را استفاده از تئاتر عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، جوادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: فراهم نمودن امکانات لازم برای ایجاد شادی، نشاط، رشد و پرورش فکر و استعدادهای کودکان و نوجوانان  براساس ارزش ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی از جمله اهداف کانون می باشد.

وی با اشاره به برنامه های کانون از برپایی نمایشگاه‌ دست سازه‌های ویژه‌ اعضای کانون‌ خبر داد و افزود: برنامه های دیگری همچون برگزاری جشنواره برای اعضای کانون ها، افتتاح مرکز سیار روستایی، دومین کتابخانه فراگیر کانون در ملایر، دومین جشنواره نمایش عروسکی، پویش کتابخوانی، جلسات نقد و کتابخوانی، جشنواره بازی‌های ایرانی اسلامی و … در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان تنها استانی است که مراکز سیار کتابخوانی در شهرستانهای خود است، خاطرنشان کرد: وظیفه‌ی کتابخانه‌های سیار اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در مدارس روستاهاست.

 

 

وی ادامه داد: تمامی مراکز، ملزم به داشتن تجهیزات مناسب برای کودکان معلول یا دارای شرایط خاص نیز هستند.

جوادی در ادامه تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین برنامه هایی که می توان آن را به قطب تربیتی کودک و نوجوان تعبیر کرد تئاتر است که باید در تربیت مخاطب موثر باشد، از این رو در تلاش هستیم تا زمینه‌ای را برای درک بهتر آن توسط کودکان فراهم آوریم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بیان کرد: در دومین جشنواره عروسکی امسال ۱۹ گروه آمادگی اجرای کار خود را دارند که ۱۳ گروه موفق به اجرا در ایام دهه فجر شده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و فضای مجازی کودکان و نوجوانان منزوی و گوشه‌گیر شدند تصریح کرد: امسال سعی شده رویکرد فعالیت بخش جانبی کانون نیز به سمت تشویق کودکان به بازی‌های جسمی حرکتی باشد تا موجبات تحرک آنان را فراهم آورد و به خانواده‌ها نیز ضرورت اجرای این بازی‌ها در منزل را یادآوری کند، شاخص بازی‌های ایرانی اسلامی که توسط این کانون درنظر گرفته شده ۴۳ نوع بازی است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار پویش کتابخوانی انقلاب در کانون‌ها اجرا می‌شود و کتاب های انقلابی در حوزه کودک و نوجوان در این پویش معرفی می شود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار