135969
۰۲ بهمن ۱۳۹۶
بروز یک اختلال نادر، پسربچه خردسال بریتانیایی را معروف کرد؛

«پینوکیو» در دنیای واقعی؛ کودکی بامزه که با دماغش معروف شد+ عکس

یک کودک ۲۱ ماهه بریتانیایی به دلیل نوعی اختلال نادر حاصل از رخنه بخشی از مغزش به زیر پوست بینی، با عنوان «پینوکیوی واقعی» در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش کودک پرس ، «اولی ترزیس» با یک بیماری نادر پا به دنیا گذاشت که طی آن بخشی از مغز از طریق شکافی در جمجمه راه خود را به قسمت بینی باز کرده و باعث شده صورت این کودک خردسال شبیه به «پینوکیو»، شخصیت کارتونی دیزنی شود.

 

مادرش این پسربچه کوچک ۲۱ ماهه را که بخشی از مغزش در بینی وی رشد کرده با نام «پینوکیوی دنیای واقعی» توصیف کرده است: «چندین عمل جراحی دردناک روی او انجام شد تا او قادر به نفس کشیدن باشد».
امی پول، مادر ۲۲ ساله این کودک اضافه می‌کند: «غریبه‌ها با نظرات بیرحمانه‌ای درباره او صحبت می‌کنند و می‌گویند او زشت است و هرگز نباید متولد می‌شد. این گونه نظرات باعث دلشکستگی می‌شود. چنان که یک بار زنی گفت نباید اجازه متولد شدن به او می‌دادم و من مدتها در حال اشک ریختن بودم. به نظر من اولی فردی کامل است. او پینوکیوی کوچولوی زندگی واقعی من است و من نمی‌توانم به داشتن او افتخار نکنم».

 

 

امی، اولین بار در جریان اسکن حاملگی و در هفته بیستم بارداری متوجه این موضوع شد. پزشکان به او گفتند بافتی نرم و غیر منتظره در چهره جنین در حال رشد است. با این حال، وقتی در فوریه ۲۰۱۴ در بیمارستان دانشگاه کاردیف نوزادش را به دنیا آورد همچنان در شوک بود.
این مادر جوان که از همسرش جدا شده ادامه می‌دهد: «وقتی پزشکان اولی را در دستهایم گذاشتند آن‌قدر تعجب کرده بودم که نمی‌توانستم صحبت کنم. او بسیار کوچک و نحیف بود اما توده‌ای عظیم به اندازه توپ گلف روی بینی‌اش قرار داشت. در ابتدا مطمئن نبودم که چطور می‌توانم با این قضیه کنار بیایم اما بعد متوجه شدم که دوستش دارم و مهم نیست که چهره‌اش چطور به نظر می‌آید».

اسکن به طریقه ام.آر.آی نشان داده که این توده گوشتالود در واقع ناشی از آنسفالوسل است؛ اختلالی که باعث میی‌شود مغز از طریق شکافی در جمجمه بیرون بزند و کیسه‌ای برای رشد ایجاد کند. درباره اولی، این کیسه روی بینی وی شکل گرفته و باعث شده که همچون دماغ چوبی پینوکیو به نظر برسد.
برای انجام جراحی‌های بعدی و حذف این نقص ظاهری، جراحان گفته‌اند که باید چگونگی شکل‌گیری جمجمه را در آینده مد نظر قرار داد.

 

 

 

منبع: سلامت آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار