135625
۰۱ بهمن ۱۳۹۶
به یاد شهید نوجوان مرتضی رفیعی؛

گفته بود راه برادر شهیدش را ادامه می‌دهد و ادامه داد (حدیث دشت عشق)

مرتضی ۹ سال داشت که جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی شروع شد و هنوز بیش از یک ماه از آغاز جنگ نگذشته بود که برادر ۱۹ ساله‌اش حسن در جبهه سر پل ذهاب به شهادت رسید و این واقعه اثری شگرف بر روح و روان او گذاشت.

به گزارش کودک پرس ، شهید نوجوان مرتضی رفیعی در پائیز 1350 متولد شد.
مرتضی 9 سال داشت که جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی شروع شد و هنوز بیش از یک ماه از آغاز جنگ نگذشته بود که برادر 19 ساله‌اش حسن در جبهه سر پل ذهاب به شهادت رسید و این واقعه اثری شگرف بر روح و روان او گذاشت.

 

مرتضی 3 ماه بعد از شهادت برادرش، در حالی که هنوز کلاس چهارم ابتدایی بود، در یک مصاحبه رادیویی محکم و استوار گفت: «تصمیم دارم راهش را ادامه بدهم» و به راستی چنین کرد. تنها 13 سال داشت که اقدام زیادی برای رفتن به صحنه‌های نبرد نمود؛ ولی به دلیل کمی سن از اعزامش جلوگیری می‌شد.

تا اینکه موفق گردید ایام تعطیلی تابستان را در یکی از قرارگاه‌های کردستان قسمت تبلیغات مشغول فعالیت شود.

او علاقه وافری برای رفتن به خطوط مقدم جبهه ابراز می‌نمود و بالاخره با موافقت مسئولین چند بار به طور محدود به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل و همچنین شهرهای درگیر با ضد انقلاب وابسته رفت و در عملیات والفجر 2 در کوه‌های بلند مرتفع و پادگان حاج عمران را زیر پا گذاشت و مصمم و استوار خود را آماده حضور دائمی در جبهه‌ها نمود.

سرانجام مرتضی رفیعی در نخستین شب از عملیات کربلای پنج که در هر لحظه هزاران گلوله و ترکش خمپاره به اطراف می‌ریخت، در اثر برخورد همین ترکش‌ها و تیرها به فیض شهادت نائل شد.

 

 

منبع: کیهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار