135585
۳۰ دی ۱۳۹۶

نجات ۳۲ کودک از دست تروريست‌های الشباب

مقامات سومالی روز جمعه اعلام کردند نيروهای ارتش اين کشور به يک مرکز آموزشی ترويست‌های الشباب حمله کردند و ۳۲ کودک را نجات دادند.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس اعلام مقامات سومالي، اين کودکان به عنوان نيروهايي جذب شده بودند که قرار بود در آينده براي اين گروه تروريستي فعاليت کنند.

«عبد الرحمان عمر عثمان» وزير اطلاع رساني سومالي در اين باره اعلام کرد:‌ “اين 32 کودک اکنون در امنيت به سر مي برند و دولت از آنها مراقبت به عمل مي آورد. مايه تاسف است که تروريست ها در حال جذب کودکان هستند.”

 

وي در ادامه گفت: “اين موضوع نشان مي دهد تروريست ها تا چه اندازه نااميد شده اند، زيرا در حال شکست خوردن در جنگ هستند.”

الشباب پيشتر اعلام کرد نيروهاي دولت سومالي به واسطه حمايت هواپيماهاي بدون سرنشين، به اين مرکز در ناحيه «شابله ميانه» حمله کردند. بر اساس ادعاي الشباب، چهار کودک نيز در جريان اين حملات کشته شدند. دولت سومالي تا کنون درباره گزارش هاي منتشر شده در خصوص قربانيان احتمالي اين حملات واکنشي نشان نداده است.

 

در گزارشي که طي هفته کنوني منتشر شد، ديده بان حقوق بشر که محل استقرار آن در نيويورک است در اين باره اعلام کرد از ماه سپتامبر سال 2017 تا کنون، الشباب به روستاها، معلمان مدرسه هاو جوامع روستايي دستور داده است تا صدها کودک را که گاهي اوقات سن برخي از آنها حدود هشت سال است، به اين گروه معرفي کنند. الشباب که از گروه هاي تروريستي وابسته به القاعده است، قصد دارد دولت مورد حمايت سازمان ملل متحد را در سومالي سرنگون کند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار