135141
۲۷ دی ۱۳۹۶
معاون غذا و داروی علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

عزم علوم پزشکی برای نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف منطقی دارو در کودکان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر عزم مصمم این دانشگاه برای نهادینه‌سازی فرهنگ سلامت به کمک مصرف منطقی دارو، تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ، حسین نیک نهاد در جشنواره کودک و مصرف منطقی دارو در موردشت،  با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی سال های اخیر با برگزاری این جشنواره در سطح ملی، استانی و شهرستانی، در این مسیر گام برداشته است، در این خصوص، توضیح داد: در این راستا، ابتدا آموزش هایی به کودکان ارایه می شود و سپس آنان، ایده های خود را به شکل آثار هنری، از قبیل نقاشی، شعر و انیمیشن به این جشنواره ارایه می کنند.

او افزود: شبکه های بهداشت و درمان نیز آثار ارسالی را بررسی و رتبه بندی کرده و ازبرگزیدگان تقدیر می کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه، این اقدام را گامی به سوی نهادینه سازی فرهنگ پیشگیری از مصرف خودسرانه دارو در نسل های بعدی عنوان کرد و گفت: با آموزش هایی از این قبیل در گروه های مختلف جامعه، امروز شاهد موفقیت هایی  در این زمینه هستیم.

دکتر نیک نهاد، ادامه داد: امروز متوسط تعداد دارو در نسخه ها به سه قلم رسیده که این میزان در سال های گذشته، بیشتر بوده و همین امر موجب می شود تا شاهد بهبود سریع تر بیماری و کاهش آسیب های ناشی از مصرف دارو باشیم.

وی  پیشگیری از مصرف خودسرانه داروها را دیگر هدف معاونت غذا و داروی دانشگاه در امر فرهنگسازی سلامت برشمرد.

مرتضی چراغی رئیس اداره آموزش و پرورش مرودشت نیز دیگر سخنران این جشنواره بود که ضمن قدردانی از نگاه ویژه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نسبت به برگزاری این جشنواره و ترویج فرهنگ سلامت، آن را گامی به سوی آشنایی دانش آموزان با مهارت های زندگی سالم عنوان کرد.

او افزود: دانش آموزان با حضور فعالی د راین جشنوراه نشان دادند که متفاوت می اندیشند و ما باید به آن ها بها داده و از تفکرات آن ها بهره ببریم.

دکتر مسلم فلاحی رییس شبکه بهداشت و درمان مرودشت نیز از شرکت دانش آموزان هشت مدرسه این شهرستان، در این جشنواره خبر داد.

وی افزود: با همکاری اداره آموزش و پرورش و اطلاع رسانی لازم، دانش آموزان مقاطع سوم تا پنجم ابتدایی مدارس دخترانه و پسرانه، آثار خود را در زمینه مصرف منطقی دارو، به این جشنواره ارسال کردند.

دکتر فلاحی ادامه داد: در مجموع، سیصد اثر شامل نقاشی و کاردستی با این موضوع، به دست ما رسیده است که از این تعداد، 21 اثر، رتبه های برتر را کسب کرده و برگزیدگان امروز مورد تقدیر قرار می گیرند.

این جشنواره با حضور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسوولان شهرستان مرودشت، سیصد دانش آموز مرودشتی، مربیان بهداشت و مدیران مدارس، همچنین نمایندگانی از شبکه های بهداشت و درنپمان اقلید، کامفیروز، قادرآباد، ارسنجان، سرچهان و آباده طشک، امروز، بیستم دی، در شبکه بهداشت و درمان مرودشت، با اجرای برنامه هایی ویژه کودکان، برگزار شد.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار