133425
۲۰ دی ۱۳۹۶

استان مرکزی پایلوت اجرای طرح “مصون‌سازی کودکان” در مهدهای کودک شد

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: یکی از طرح‌هایی که در رویکرد نوین پیشگیری از اعتیاد مطرح است طرح مصون‌سازی کودکان در مهدهای کودک بوده که به‌ صورت پایلوت در پایان امسال و ابتدای سال آینده در استان مرکزی جرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، کیانوش امینی در نهمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به مندرجات سند جامع پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: طبق سند جامعه پیشگیری از اعتیاد دو برنامه بسیار مهم در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها ارائه‌ بسته‌های آموزشی در رابطه با پیشگیری از اعتیاد است.

وی افزود: باتوجه به تاکید بر استفاده از طرح‌های نوین در زمینه پیشگیری از اعتیاد این سند وظایفی را بر عهده دستگاه‌ها قرار داده و تقسیم کار کرده که این دستگاه‌ها موظف به اجرای درست این وظایف هستند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: براساس این تقسیم کار بهزیستی متولی اصلی آموزش و پیشگیری از اعتیاد است و در این زمینه بسته‌های آموزشی تهیه شده و یک بسته دراختیار هر دستگاه‌ قرار می‌گیرد که طبق مصوبات تمامی دستگاه‌ها باید در راستای یکسان‌سازی آموزش‌ها از اعتبارات ارسالی شورا برای تکثیر این بسته‌ها اقدام کنند.

امینی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که در رویکرد نوین پیشگیری از اعتیاد مطرح است طرح مصون‌سازی کودکان در مهدهای کودک بوده که به‌ صورت پایلوت در پایان امسال و ابتدای سال آینده اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح شامل معرفی طرح‌های نوین تربیتی برای والدین است که سبب می‌شود خانواده‌ها از روش‌های تربیتی فرزندپروری که سوق دهنده به سمت اعتیاد است استفاده نکنند، طبق تحقیقات انجام شده مشخص شد که خانواده‌های ما با داشتن تعداد فرزند کمتر و ایجاد وابستگی به سمتی حرکت می‌کنند که فرزندان خود را به اعتیاد سوق می‌دهند و هدف اصلی از اجرای این طرح مقابله و پیشگیری از این مسئله است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: تاکید ما در بهزیستی بر تمرکززدایی است و برنامه‌های مصوب شده به شهرستان‌های دیگر هم ارجاع داده شده تا تمامی شهرستان‌ها بتوانند به‌صورت یکسان از این طرح‌ها استفاده کنند.

امینی اضافه کرد: در چند سال اخیر برنامه‌ها به شیوه‌های قدیمی و سنتی اجرا می‌شد که نتیجه موثری نداشت به همین سبب امروز ما از شیوه‌ها و طرح‌های جدید با رویکرد نوین و خانواده محور استفاده می‌کنیم و امیدواریم اثربخشی مناسبی داشته باشد و بتوانیم در زمینه پیشگیری از اعتیاد گام‌های موثری را برداریم.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار