13342
۰۹ آذر ۱۳۹۵

«اگر موهای شما شبیه موهای حیوانات بود!؟» در بازار کتاب کودک

انتشارات تیمورزاده، کتاب «اگر موهای شما شبیه موهای حیوانات بود!؟» نوشته ساندرا مارکل با تصویرگری هاوارد مک ویلیام را با ترجمه ندا رضوان منتشر کرد.

به گزارش کودک پرس , کتاب «اگر موهای شما شبیه موهای حیوانات بود!؟» نوشته ساندرا مارکل و تصویرگری هاوارد مک ویلیام با ترجمه ندا رضوان، برای کودکان گروه سنی «ج» از سوی انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.

این کتاب، بچه‌ها را با مو و پوشش حیوانت مختلف چون خرس قطبی، جوجه تیغی، گوزن شمالی، گاومیش، غزال تیزشاخ، شیر، گور خر، تنبل سه پنجه، روباه قطبی، مورچه خوار غول پیکر و موش کور آشنا می‌کند.

در کتاب «اگر موهای شما شبیه حیوانات بود!؟» این پرسش مطرح می‌شود که اگر شما می‌توانستید موی یکی از حیوانات را داشته باشید، کدامیک را انتخاب می‌کردید؟ بعد درباره پوشش هرکدام از حیوانات توضیح داده شده است. برای مثال اگر شما پوشش دوایه‌ای خرس قطبی را انتخاب می‌کردید، هنگام بازی در برف لازم نبود، روی سرتان کلاه بگذارید یا اگر موی جوجه‌تیغی را داشتید، مورد آزار حیوانات دیگر قرار نمی‌گرفتید.

در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته شده است: «چه اتفاقی می‌افتد اگر یک روز که از خواب بلند شدید، مویی که روی سر شما هست موی خودتان نباشد؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر در طول شب موی یک حیوان وحشی جایگزین موی شما شده باشد؟…»

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «خرس قطبی پوشش دو لایه‌ای از مو دارد تا بتواند خودش را گرم نگه دارد. یک زیرلایه پشمی نزدیک پوستش وجود دارد. بالای آن یک لایه از موهای ضخیم و روغنی به طول 15 سانتی‌متر قرار گرفته است. موهای خرس قطبی به سفیدی برف در قطب است و موهای لایه بالایی توخالی و تمیز هستند. آن‌ها نور را دقیقا مانند برف منعکس می‌کنند.
در واقع موهای خرس قطبی در ماه اردیبهشت یا خرداد می‌ریزد و در کمتر از یک ماه یک لایه موی جدید به جای قبلی رشد می‌کند.
اگر موی خرس قطبی را روی سرتان داشتید، می‌توانستید در هوای سرد و بارانی بیرون از خانه حتی بدون کلاه هم بازی کنید…»

انتشارات تیمورزاده کتاب «اگر موهای شما شبیه موهای حیوانات بود!؟» را در قالب 32 صفحه مصور رنگی با شمارگان پنج هزار نسخه، به بهای پنج هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

منبع:خبرگزاری ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار