132595
۱۷ دی ۱۳۹۶

برگزاری کارگاه عروسک گردانی در مجتمع امام خمینی(ره)

کارگاه عروسک گردانی ویژه مربیان مهد کودک‌های سطح شهر مشهد در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، این کارگاه آموزشی ویژه مربیان مهد کودک‌های شرکت کننده در سومین جشنواره غنچه‌های امید بود که در مجتمع امام خمینی(ره)وابسته به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این کارگاه که پذیرای بیش از هفتاد مربی کودک شهر مشهد بود، مربیان با اصول اولیه و تکنیک‌های عروسک گردانی و انواع عروسک‌های نمایشی و همچنین مبانی عروسک‌سازی آشنا شدند.

محبوبه پاداش مربی عروسک گردانی در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: اجرای نمایش عروسکی در انتقال مفاهیم اخلاقی و دینی به کودکان نقش بسیار مهمی دارد. چرا که با عروسک به عنوان یک شخصیت همزادپنداری می‌کنند و مفاهیمی که از این طریق به آن‌ها منتقل شود را به راحتی می‌پذیرند.

وی افزود: مفاهیم اخلاقی و تربیتی در طول روز به شیوه‌های مختلف از طریق پدر و مادر، مربیان، خواندن کتاب و… به کودک منتقل می‌شود. ولی کودک به خاطر علاقه‌ای که به عروسک به عنوان یک وسیله بازی دارد مفاهیم را از او بهتر قبول می‌کند و این مفاهیم در ذهن او ماندگار می‌شود.

این کارگردان نمایش های عروسکی اظهار کرد: به میزانی که یک مربی بتواند از طریق اجرای نمایش عروسکی مفاهیم آموزشی و تربیتی را به کودک منتقل کند در امر آموزش موفق‌تر خواهد بود و بهتر می‌تواند با کودک ارتباط برقرار کند.
گفتنی است؛ سومین جشنواره غنچه‌های امید ویژه مربیان کودک با مشارکت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در دو بخش نمایش عروسکی و پرده‌خوانی در حال برگزاری است.

 

 

منبع: آستان قدس رضوی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار