132562
۱۷ دی ۱۳۹۶

کسب مقام اول کشور در ثبت‌نام از طرح تربیت حافظان قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم تاکنون رتبه اول کشور را کسب کردیم و ۲هزار و۷۸۷ نفر ازطریق کلاس‌های اوقاف در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش کودک پرس، حجت الاسلام آیت عباسیان در نشست خبری مشترک اوقاف و امور خیریه با فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با موضوع آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری که تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور است، سازمان اوقاف طرح تربیت ۱ میلیون نفر را طی ۴ سال اول در دستور کار قرار داد و طی دو سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر در کلاس‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ در اوقاف طرح تربیت حافظان قرآن کلید خورد، یادآور شد: در استان کرمانشاه بیش از ۵۰ هزار نفر تا کنون در طرح حافظان شرکت کردند.

حجت الاسلام عباسیان در ادامه گفت: حدود ۵۰۲ کلاس حفظ در سطح استان داریم و نزدیک ۳۰۰ مربی در دوران آموزشی تربیت مربی برای این امر آموزش دیده اند.

وی ابراز داشت: در حوزه اوقاف در ثبت نام تا الان مقام اول کشور را کسب کردیم که حدود ۲ هزار و ۷۸۷ نفر از طریق کلاسهای اوقاف در این آزمون ثبت نام کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۰ نفر خانم و ۶۲۷ نفر آقا بوده اند.

 

 

ثبت نام در شهرستان‌های زلزله زده ۱۰۰ درصد رایگان بوده است

 

عباسیان بیشترین ثبت نام را مربوط به اسلام آبادغرب دانست و گفت: پس از این شهرستان، کرمانشاه و پاوه به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار آزمون اوقاف و ارشاد اسلامی در هم ادغام شده است، گفت: ثبت نام آزمون قرآن در شهرستانهای زلزله زده استان کرمانشاه ۱۰۰ درصد رایگان بوده است.

عباسیان ابراز داشت: در این آزمون سال ۹۴ رتبه دوم و سال ۹۵ رتبه اول را کسب کردیم و امیدواریم امسال نیز بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار