13242
۰۷ آذر ۱۳۹۵

نجات کودک 10 ساله اهوازی از میان آتش

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی اهواز نجات کودک 10 ساله در یک حادثه آتش‌سوزی گسترده در منطقه زیتون خبر داد.

به گزارش کودک پرس , امیر نجفی  در تشریح این حادثه اظهار کرد: ساعت 08:20 دقیقه صبح امروز (7 آذرماه)، طی تماسی که شهروندان با سامانه 125 ستاد مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز داشتند، مطلع شدیم یک مجتمع مسکونی 4 طبقه واقع در خیابان فاطمی منطقه زیتون کارمندی، طعمه آتش‎سوزی گسترده شده است.

وی ادامه داد: پس از اعلام این خبر، آتش‎نشانان از نزدیک‌ترین ایستگاه، در قالب 2 تیم عملیاتی متشکل از 2 دستگاه خودروی سنگین اطفاء حریق، 2 خودروی امداد و نجات و یک خودروی نردبان ظرف مدت 3 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و عملیات اطفاء را آغاز کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی اهواز گفت: فرمانده وقت به محض ورود به محل حادثه مشاهده کرد که حریق در یکی از واحدهای طبقه چهارم این مجتمع مسکونی رخ داده است و دود بسیار زیادی نیز از ساختمان در حال خارج شدن است؛ ضمن این‎که درون ساختمان نیز از دود اشباع شده بود.

وی افزود: فرمانده وقت با تشکیل 2 تیم، همزمان با استفاده از دستگاه‎های مکنده بسیار قوی دود (فشار مثبت) ضمن خارج ساختن دود و تشکیل یک معبر ایمن برای خروج ساکنین، با کمک تیم دوم به اجرای عملیات اطفاء حریق پرداختند و نسبت به خاموش کردن آتش اقدام و از سرایت آن به سایر واحدهای مجتمع جلوگیری کردند.

نجفی با بیان این‎که آتش‎نشانان طی این عملیات موفق شدند با فداکاری، یک کودک 10 ساله را نیز که در منزل در محاصره دود و آتش قرار گرفته بود نجات دهند، گفت: ماموران در جریان نجات این کودک از محل، به منظور دور نگه‎داشتن این کودک ازگرمای بیش از حد محیط و خطرات احتمالی، او را درون اورکت عملیاتی خود قرار دادند و با خروج از میان شعله‎های آتش، وی را از مرگ حتمی نجات دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی اهواز در پایان با اشاره به اینکه باتوجه به اعلام به موقع و با تلاش آتش‎نشانان این حادثه هیچ‎گونه تلفات جانی دربر نداشت اضافه کرد: علت این حادثه از سوی تیم کارشناسی سازمان آتش‎نشانی‎دردست بررسی است.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار