131937
۱۳ دی ۱۳۹۶

فرهنگ‌سازی در خصوص چاقی باید از سنین کودکی آغاز شود

رئیس پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فرهنگ‌سازی در خصوص چاقی و اضافه وزن را باید در کودکان دنبال کرد چراکه سطح آگاهی بیشتری نسبت به گذشته دارند.

به گزارش کودک پرس از اصفهان، هدی کلیشادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع «کنترل و پیشگیری از چاقی با تغذیه سالم» اظهار کرد: امروز بیشتر بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، پرفشاری خون، پوکی استخوان، قلبی و عروقی و … مطرح هستند که عواملی که باعث بروز این بیماری‌ها، مشترک است.

وی با بیان اینکه اگر مداخلاتی انجام شود تا سبک زندگی سالم در جامعه نهادینه شود، از بروز بیماری‌های غیر واگیر پیشگیری می‌شود، افزود: بیماری‌های غیر واگیر درمان ندارد و تنها داروهای کنترل کننده دارد، پس پیشگیری در این بیماری‌ها بیشتر حس می‌شود.

 

رئیس پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه پیشگیری اولیه اهمیت بیشتری دارد، گفت: شیوه زندگی و سلیقه غذایی در سنین کودکی شکل می‌گیرد، بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود که سبک زندگی سالم را به کودکان خود آموزش دهند، مجموعه اموری که در سطح بهداشتی انجام می‌شود پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

وی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است، تصریح کرد: کنترل چاقی کودکان و سبک زندگی سالم در کودکان، راهکاری برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

 

کلیشادی با بیان اینکه میانگین چاقی و اضافه وزن کودکان در کشور و در اصفهان به یک میزان است، عنوان داشت: مطالعاتی در کشور انجام شده که نشان می‌دهد روند اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان ایرانی رو به افزایش است اما سرعت آن نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با بیماری‌های غیر واگیر به همکاری‌های بین دستگاهی نیاز است، ادامه داد: فرهنگ‌سازی در خصوص چاقی و اضافه وزن را باید در کودکان دنبال کرد چراکه سطح آگاهی بیشتری نسبت به گذشته دارند؛ همچنین کودکان انتخاب غذایی سالم‌تری دارند و از مصرف سوسیس و کالباس خودداری می‌کنند.

 

رئیس پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کوتاه کردن طول مدت سرگرمی‌های نشسته، در پیشگیری از چاقی مؤثر است، بیان داشت: با فعالیت‌های کوچک و کم دردسر مانند دراز و نشست می‌توان فعالیت بدنی را افزایش و سلامتی بدن را ارتقا داد.

وی در پایان با بیان اینکه تحرک و دویدن در کشورهای غربی به عنوان یکی از سرگرمی‌ها شناخته می‌شود، متذکر شد: در ایران استفاده از خودروی شخصی به عنوان رفاه اجتماعی قلمداد می‌شود و پیاده‌روی کمرنگ شده است؛ ساعت خواب نامناسب نیز از جمله موارد دیگری است که بر وزن انسان اثرگذار است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار