131880
۱۳ دی ۱۳۹۶
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

بهزیستی تنها نهاد مداخله‌گر در کودک آزاری است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه کودک‌آزاری در قانون اساسی جرم محسوب می‌شود، افزود: بهزیستی نهاد مداخله‌گر در زمینه کودک‌آزاری است.

به گزارش کودک پرس ، سلمان حسینی در دوره آموزشی روشهای مداخله در کودک آزاری ویژه مددکاران حوزه اجتماعی گفت: هرگونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود یک طفل شود را کودک آزاری به حساب می آید.

حسینی ناآگاهی والدین نسبت به مسایل تربیتی، اعتیاد به مواد مخدر، تجارب دوران کودکی، بحران های خانوادگی و عدم ارضای نیازهای عاطفی والدین، تحصیلات والدین، سابقه محکومیت و سوءپیشینه در خانواده، سابقه جدایی، طلاق عاطفی و جدایی والدین را از مهمترین علل کودک آزاری برشمرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی سعی دارد با مداخلات روانی، اجتماعی در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی از جمله پدیده کودک آزاری پیشگیری نماید و در این راستا کارشناسان اورژانس اجتماعی بصورت سیار در سطح شهر فعال بوده و پس از دریافت هر گونه گزارش مبنی بر کودک آزاری با هماهنگی نیروی انتظامی مداخله نموده و طی مراحل قانونی کودک آسیب دیده را به بهزیستی تحویل می نمایند.

وی شیوه های صحیح مداخلات مددکاری ، گزارش نویسی علمی و ارائه خدمات مددکاری کاربردی با توجه به جامعه هدف بهزیستی را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد.
حسینی گفت: آموزش مهارت های اجتماعی در سنین کودکی به منظور مداخله بهنگام، زمینه ارتقا شاخص سلامت روان جامعه را فراهم می کند.

گفتنی است: این دوره آموزشی در جهت ارتقاء دانش مددکاران و کارشناسان دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی با حضور 35 نفر دارای رشته مرتبط با مددکاری بمدت 2 روز در سالن اجتماعات بهزیستی استان زنجان برگزار شد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار