موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
131747
۱۲ دی ۱۳۹۶
مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

تشکیل ۸۵ هزار حساب یکپارچه در مدارس کشور/ تبدیل برخی مدارس به هنرستان‌ کشاورزی

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: حساب یکپارچه‌ای در ۸۵ هزار مدرسه سراسر کشور ایجاد شده است.

به گزارش کودک پرس ، منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به دستور وزیر آموزش و پرورش درخصوص پیگیری و تشکیل کمیته اقتصادی در این وزارتخانه، اظهار داشت: اقتصاد آموزش و پرورش نباید با مسائل هیجانی همراه شود و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب بهترین راهکار، اجرای اصول اقتصاد مقاومتی است.

وی افرود: حساب یکپارچه‌ای در 85 هزار مدرسه سراسر کشور ایجاد شده است که البته در این راستا برخی مدارس به هر دلیل، از ایجاد حساب یکپارچه خودداری می‌کنند ولی ما تا تحقق کامل این طرح پیگیر موضوع هستیم.

مجاوری ادامه داد: رها شدن برخی منابع آموزش و پرورش از جمله فضاهایی که در برخی مناطق وجود دارد، مشکلاتی رابه وجود آورده است؛ در این زمینه برخی مدارس را به هنرستان کشاورزی تبدیل کردیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: پیگیر امور رفاهی فرهنگیان هستیم که شامل مسکن فرهنگیان، تسهیلات و… می‌شود.

مجاوری با اشاره به استقبال آموزش و پرورش از طرح‌های کارآمد گفت: هر استانی که می‌تواند طرحی را اجرا کند به وزاتخانه اطلاع دهد تا شرایط سرمایه‌گذاری را در آنجا فراهم کنیم.

وی همچنین از پیگیری ارائه خدمات دندانپزشکی برای فرهنگیان خبر داد و گفت: خرید با کارت اعتباری تا سقف 55 میلیون تومان، تسهیلات خرید خودرو و…از جمله مواردی است که برای رفاه فرهنگیان در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

 

 

*آینده‌پژوهی از ویژگی‌های یک معلم موفق است

 

حسین خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه این نشست مشترک با اشاره به اینکه قداست کار معلمی، قداستی دینی است، اظهار داشت: در اغلب کشورها تنها از طریق مراکز تربیت معلم، نیروی انسانی مورد نیاز تعلیم و تربیت تأمین می‌شود و از خارج از دانشگاه‌های تربیت معلم، نیرویی وارد مدارس نمی‌شود.

وی افزود: حضور در کسوت معلمی، یک اتفاق نیست بلکه یک توفیق است و 2 عامل توانایی و تمایل از عوامل موفقیت معلم در تعلیم و تربیت است.

خنیفر اضافه کرد: شنود مؤثر، آینده‌پژوهی، تحمل، مستندسازی، چند جانبه نگری، نداشتن نگرش افراطی، اصلاح و تغییر خود و انبار تجارب از جمله فاکتورهای یک معلم موفق است.

در ادامه نشست اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مهم‌ترین چالش‌های موجود در حیطه شرح شغل مدیران شامل به‌روز نبودن شرح وظایف، مشخص نبودن فرآیند شاخص‌های انتخاب مدیران، نامشخص بودن بخش فعالان در نظام سنجش صلاحیت مدیران و عدم ارائه دوره‌های تخصصی به مدیران است.

وی افزود: دانش، نگرش و مهارت 3 عنصری است که باید تبدیل به توانایی شود تا شایستگی‌های لازم اتفاق بیفتد.

چهاربند ادامه داد: شایستگی‌های عمومی از جمله خلاقیت، سطح تحصیلات و سن، شایستگی مدیریتی و شایستگی‌های تخصصی از جمله موارد انتخاب مدیران شایسته براساس سند تحول خواهد بود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین احصای شایستگی‌ها انجام شده، ونظام رتبه‌بندی نیز اجرا خواهد شد.

 

 

*تلاش برای اثربخش کردن برنامه‌ها

 

رضا مددی مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین در این گردهمایی، گفت: 131 راهکار برای سند تحول تولید شده و از همه حوزه‌ها خواسته شده بود تا از سال 90 در قبال هر راهکار سند تحول برنامه‌هایی را که انجام داده‌اند، بیان کنند و با خود ارزیابی، عملکرد خود را در قبال سند تحول بنیادین بسنجند.

وی ادامه داد: راهکارهایی وجود دارد که چندین برنامه برای آن اجرا شده است اما ممکن است اثربخشی آنها در مدرسه ضعیف باشد که با بررسی این مسائل سعی در اثربخش کردن برنامه‌ها داریم.

مددی اذعان داشت: اجرای سند تحول از جز مسیر اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و سنواتی راهکار دیگری ندارد و همه حوزه‌ها می‌دانند کدام یک از راهکارهای سند تحول مرتبط با آنهاست و برنامه‌های اجرایی سنواتی و توسعه‌ای خود را در این راستا تدارک دیده‌اند.

رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین گفت: با روش خودارزیابی هر حوزه وظیفه دارد که برنامه‌های خود و عملکرد برنامه‌های استان‌ها را بررسی کند و سپس ما این ارزیابی‌ها را پایش و درستی آن را بررسی می‌کنیم.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار