131206
۱۰ دی ۱۳۹۶
مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد خبر داد؛

۱۲۰ نوجوان دانش‌آموز خادم افتخاری حرم مطهر رضوی می‌شوند

علی قناویزچی مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد در گفت‌وگویی اظهار داشت: ۱۲۰ نفر از نیروهای دانش‌آموزی به عنوان خادم نوجوان افتخاری به کارگیری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، علی قناویزچی با اشاره به ظرفیت نوجوانان جهت خدمت افتخاری به عنوان راهنمای زائر اظهار کرد: در راستای اطلاع‌رسانی در توسعه گردشگری از ابتدای سال تلاش شد تا با اتخاذ رویکردی متناسب با فرهنگ دینی شهر مشهد، نوجوانان علاقه‌مند به خدمت افتخاری به زائران امام هشتم(علیه‌السلام) شناسایی و با آموزش‌های لازم جهت خدمت‌رسانی افتخاری به‌کارگیری شدند.

 

وی استفاده از تمام ظرفیت‌های شهر مشهد جهت اطلاع‌رسانی به زائران را مهم خواند و ادامه داد: با شناسایی دانش‌آموزان علاقه‌مند به خدمت‌رسانی افتخاری و ارائه آموزش‌های لازم مانند حرم‌شناسی، مشهد‌شناسی، احکام، روش‌های برقراری ارتباط موثر و غیره از ظرفیت مجموعه عظیم دانش‌آموزان علاقه‌مند 120 نفر انتخاب شده و در ۲۶ پایگاه راهنمای زائر در اطراف حرم مطهر و مسیرهای تردد زائران و گردشگران به کار گرفته می‌شوند.

 

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد افزود: در زمان پیک حضور گردشگران و زائران یعنی تابستان و ایام نوروز و به طور کلی 6 ماهه نخست سال به علت حضور انبوه گردشگران و زائران در سطح شهر مشهد لازم است همه ظرفیت‌ها فعال شود تا به بهترین نحو امکان میزبانی از گردشگران و زائران امام هشتم مهیا گردد.

قناویزچی ادامه داد: با این رویکرد علاوه بر ایجاد رضایتمندی در بین میهمانان شهر امید و زندگی گامی ارزشمند در راستای معرفی جاذبه‌ها و فرصت‌های گردشگری شهر مشهد برداشته شده و در ‌‌نهایت به میزان ماندگاری گردشگران و زائران افزوده شود.

 

وی در پایان با اشاره به نقش عمده خادمان افتخاری در اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری خاطرنشان کرد: با آموزش و به کارگیری دانش آموزان به عنوان نوجوانان خادم الرضا و راهنمایان زائر افتخاری فرصت معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر مشهد به نحو احسن فراهم شده و با استفاده از استعدادهای این مجموعه تاکنون با پاسخگویی به بیش از ۴۰۰ هزار نفر از زائران و گردشگران بیش از ۲۰۰ هزار عدد از محصولات متنوع گردشگری و اطلاع‌رسانی در بین میهمانان شهر مشهد توزیع شده است.

 

 

منبع: موج نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار