241931
۲۷ آذر ۱۴۰۰

کودکان تحت پوشش بهزیستی از فرصت آموزش بهرمند می شوند

خادم گفت:آموزش دانش آموزان معلول در شرایط کرونایی همانند سایر دانش آموزان به صورت غیر حضوری انجام شده است.

به گزارش کودک پرس ،احمد خادم معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران، در خصوص تعداد دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی به تفکیک مقطع تحصیلی اظهار کرد: در استان تهران ۴۴۶۵ دانش آموز معلول در سال ۱۴۰۰ شناسایی شده اند، از این تعداد ۱۷۳ دانش آموز در مقطع پیش دبستانی، ۱۶۰۶ نفر در دوره اول ابتدایی، ۹۸۷ نفر در دوره دوم ابتدایی، ۸۳۷ نفر در دوره اول متوسطه و ۸۶۶ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: از تعداد ۸۶۶ نفر ۵۲۷ نفر در پایه نظری، ۱۶۳ نفر در پایه فنی و حرفه‌ای و ۱۳۱ نفر نیز در پایه کار و دانش شناسایی شده اند.

وی افزود: آموزش دانش آموزان معلول در شرایط کرونایی همانند سایر دانش آموزان به صورت غیر حضوری و استفاده از امکانات ایجاد شده آموزش و پرورش بوده است، همچنین برخی از معلولین عزیز در مراکز مراقبتی شبانه روزی و خانه‌های حمایتی کوچک تحت سرپرستی سازمان بهزیستی زندگی می‌کنند که مانند سایر دانش آموزان از فرصت‌های آموزشی حضوری و غیر حضوری آموزش برخوردارند و آن دسته از عزیزان که قادر به حضور در کلاس‌های خارج از مراکز و خانه‌ها نیستند با همکاری آموزش و پرورش توسط معلمان محترم در محل نگهداری و زندگی از خدمات آموزشی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بهره‌مند هستند.

خادم در رابطه اینکه چند درصد از دانش آموزان امکان دسترسی به اینترنت کافی و یا موبایل و تبلت را دارند گفت: آماری در این خصوص در دسترس نیست و این امر بیشتر تحت نظارت آموزش و پرورش دانش آموزان عادی و آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی بوده است، البته در سال ۱۳۹۹ با جلب مشارکت‌های مردمی تعدادی تبلت خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

وی بیان کرد:در خصوص حمایت‌های آموزشی در مقاطع تحصیلی دبستان و دبیرستان بیشترین مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش می‌باشد لیکن سازمان بهزیستی هر ساله مبالغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان پرداخت می‌کند این مبالغ برای مقاطع دبستان ۱۵۰ هزار تومان و برای مقاطع دبیرستان ۲۸۰ هزار تومان می‌باشد که بر اساس دستور العمل مالی سال ۹۶ و مقرر شده است در دستورالعمل مالی جدید این مبلغ افزایش خواهد یافت.

خادم در خصوص اینکه چه اقدامات و یا کمک هزینه‌ای جهت قبولی دانش آموزان کنکوری از سوی سازمان بهزیستی صورت گرفته است یادآور شد: هر ساله تفاهم نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و موسسه قلم چی به امضا می‌رسد که بر اساس آن با معرفی مددجویان نیازمند و مشتاق به ادامه تحصیل از مقطع دبیرستان جهت استفاده از مراکز قلم چی به صورت بورسیه معرفی می‌شوند.

وی گفت: اقدامات اصلی برای کیفیت تحصیلی دانش آموزان بر عهده سازمان آموزش و پرورش استثنایی است لذا سازمان بهزیستی در خصوص مناسب سازی مدارسی که دانش آموزان معلول در آن مشغول به تحصیل می‌باشند نظارت دارد.

خادم در خصوص شرایط تحت پوشش قرار گرفتن سازمان بهزیستی به عنوان دانش آموز افزود: عضو بودن در سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی منوط به داشتن معلولیت در یکی از حیطه‌های جسمی، ذهنی، شنوایی، بینایی، گفتار و اعصاب و روان است. این امر برای دانش آموزان هم برقرار است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار