131083
۱۰ دی ۱۳۹۶
با توجه به افزایش آلایندگی هوا؛

مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و دبستان‌های تهران و برخی شهرستان‌ها تعطیل شد+ جزئیات

مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و دبستان‌های تهران و برخی شهرستان‌ها با تصمیم کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای تهران و با توجه به افزایش آلایندگی هوا تعطیل شد.

به گزارش کودک پرس ، کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای تهران از ساعت 17 عصر امروز در استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

بر اساس آنچه در کانال تلگرامی استانداری تهران منتشر شد، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست احمد تواهن جانشین رئیس کمیته آلودگی هوای استان تهران و سرپرست معاونت عمرانی استانداری تهران آغاز شد و ابتدا بر اساس اعلام رسانه‌های دولتی، مدارس تمام مقاطع تحصیلی استان تهران به جز شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و پردیس قرار بود برای فردا -یکشنبه- تعطیل شود؛ اما استانداری تهران خبر تعطیلی مدارس این شهرستان‌ها در روز یکشنبه را تأیید نکرد.

 

گفته می‌شود این نشست نیمه‌تمام مانده تا استاندار تهران خود مدیریت آن را در دست گیرد و اندکی بعد از ساعت 19 در نشستی با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران مصوب شد که تمام مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی مدارس تهران، ری، کهریزک، ورامین، قرچک، شمیرانات، شهریار، قدس، پاکدشت و ملارد در روز یکشنبه 10 دی ماه تعطیل شود.

 

 

بر این اساس، با توجه به قرارگیری وضع کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ١١ امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و همچنین بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر پایداری و سکون نسبی هوا تا روز دوشنبه، جلسه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران و دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای شهروندان پایتخت تنها همین مناطق را دارای تعطیلی اعلام کرد.

 

کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران در خصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اساس مصوبات امشب جلسه کارگروه، مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مقاطع تحصیلی ابتدایی مدارس تهران، ری، ورامین، شهریار، شمیرانات، قدس، قرچک، پاکدشت و ملارد روز یکشنبه تعطیل خواهد بود؛ همچنین مدارس ابتدایی و متوسطه استثنایی در شهرستان‌های ذکرشده نیز فردا تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل و ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی شهرداری تهران برای فردا از دیگر مصوبات جلسه بود، افزود: توقف فعالیت معادن شن و ماسه، آسفالت و سیمان و محدودیت فعالیت‌های عمرانی نیز فردا اجرا می‌شود.

 

کلانتری با اشاره به اینکه از تردد خودروهای سبک و سنگین فاقد معاینه فنی و دودزا در شهر تهران توسط پلیس راهور جلوگیری به عمل می‌آید، اظهار داشت: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی‌مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری کنند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار