130495
۰۷ دی ۱۳۹۶

بهنام محمدی‌‌ها باید بصورت شفاف به نسل کودک و نوجوان معرفی شوند

دهمین جلسه کارگروه «کودک و نوجوان» با موضوع «بررسی جایزه ادبی شهید بهنام محمدی»با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، مسئول فرهنگی بنیاد شهید، مسئول و کارشناسان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و جمعی از اساتید دانشگاه و ادبیات استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، سردار «محمد علی‌پور» مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استاخ خوزستان در این جلسه، طی سخنانی به جایگاه و نقش ارزنده شهید «بهنام محمدی» اشاره کرد و اظهار داشت: امثال بهنام محمدی‌ ها باید بصورت شفاف و بی‌واسطه به نسل کودک و نوجوان امروز معرفی شوند.
وی افزود: کودکان و نوجوانان خوزستانی بیش از هر جای دیگری طعم و بوی جنگ را لمس کردند و بهترین گزینه هستند که بتوانند فرهنگ آن دوران را به هم‌نسل‌های خودشان انتقال دهند.
وی افزود: امروز کودکان ساکن آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و بسیاری شهر‌های دیگر با این‌که در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند، اما تبعات و نشانه‌های آن را دیده‌اند و هنوز از کنار دیوار‌هایی رد می‌شوند که آثار توپ و خمپاره روی آنان نقش بسته است.
در این کارگروه همچنین، چگونگی و نحوه اجرای جایزه ادبی شهید «بهنام محمدی» مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که پس از نظرات نهایی، فراخوان آن تهیه و به اطلاع عموم برسد.
خاطرنشان می‌شود، شهید «بهنام محمدی» نوجوان ۱۳ ساله‌ای بود که در تمام روز‌های مقاومت از ۳۱ شهریور تا ۲۸ مهر سال ۵۹ در خرمشهر ماند و مقاومت کرد، به قول تمام بچه‌های خرمشهر باعث دلگرمی رزمنده‌ها بود.

 

 

منبع: مردم نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار