130376
۰۶ دی ۱۳۹۶
فرزند تو فرزند من؛

کرمانشاه، قلب بچه‌های ایران شد/ از اهدای اسباب بازی به کودکان زلزله‌زده تا فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه شهید قهاری+ تصاویر

مردم و مؤسسات مختلف برای کاهش و تسکین آلام کودکان زلزله‌زده دست به اقدامات متنوعی زدند که فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه شهید قهاری همدان و اهداء اسباب بازی توسط مهدکودک قرآنی نوگلان بهشتی تویسرکان، بخشی از این فعالیت‌ها است.

به گزارش کودک پرس ، شامگاه یک‌شنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه سال جاری بود، که زلزله‌ای در استان کرمانشاه رخ داد، زلزله ای که به دنبالش عده ای از هم وطنان عزیزمان فوت کردند و خسارات بسیاری نیز به بار آورد.

در این میان، امدادرسانی های مردمی به دور از هیاهوها و سیاسی بازی برخی مسئولان سیاست زده که از این واقعه تلخ به دنبال تسویه حساب های جناحی و گروهی بودند، به خوبی مشخص بود، در روزهای ابتدایی کمک ها بسیار بود، اما به گفته شاهدان عینی مدیریتی بر توزیع اقلام مختلف نمی شد.

از این موارد که به سادگی نمی توان گذشت، لحظه ای می گذریم و در اینجا به روحیه کودکانی می پردازیم که هضم حادثه ای همچون زلزله و از دست دادن نزدیکان از والدین گرفته تا خواهر و برادر برایشان دشوار بود و هست.

 

 

به این دلیل اقشار مختلف مردم به هر نحوی سعی کردند تا راه حلی برای همراهی این کودکان بیاندیشند و ارائه دهند، تا جایی که قرارگاه شهید سعید قهاری سعید متشکل از فعالان فرهنگی همدان و موسسه خیریه دارالاحسان با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین (علیه‌السلام) استان در منطقه سرپل ذهاب (ازگله) راه اندازی و در حال فعالیت شد.

آنان با فراخوانی از گروه ها و افرادی که در زمینه های روانشناس در حوزه کودک و نوجوان، گروه های فرهنگی هنری در حوزه کودک و نوجوان و هنرمندان و مجریان برنامه های کودک و نوجوان با تجربه به یاری کودکان زلزله زده آمدند و قرارشان شد حمایت همه جانبه فرهنگی و معنوی در ساعاتی از روز و شب تنها برای کودکان.

 

 

در شهرستان های استان همدان نیز هستند عده بسیاری که کودکان مناطق زلزه زده را همچون کودکان خود می دانند و به فرزندان خردسالشان درس زندگی و محبت به هم نوع آموختند تا برای آن کودکان رنج دیده، اسباب بازی و بازی های آموزشی تهیه و به کرمانشاه ارسال کنند.

 

 

در این باره «فاطمه اسکندری» مسئول مهدقرآنی نوگلان بهشتی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: زلزله کرمانشاه قلب همه مردم ایران را به درد آورد، ما در مهدکودک با خردسالان و کودکان بازی می کنیم، آنان رنگ نشاط و شادابی را با خود به همراه دارند، اما در آن سو کودکان زلزله زده نه.

 

 

وی اظهار کرد: از این رو به همت والدین این کودکان و حتی خودشان انواع و اقسام اسباب بازی های دخترانه و پسرانه تهیه شده تا برایشان ارسال کنیمریال شاید کودکا زلزله زده ساعتی هرچند اندک با بازی با این وسایل چشمانشان را از آوراهای ریخته شده فرو ببندند و مرهمی برای تسکین آلام آسیب دیدگان زلزله باشد.

 

و اینجا کودکانی هستند که یک صدا فریاد زدند، دوستان خوبمان در کرمانشاه ما شما را همچون خواهر و برادر خود می دانیم.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار