130096
۰۵ دی ۱۳۹۶

مقوله تربیت در جامعه مغفول مانده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه معلمان نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان دارند، گفت: مقوله تربیت در جامعه مغفول مانده است و باید توجه ویژه به این حوزه شود.

به گزارش کودک پرس، حجت الاسلام علی خاتمی در دیدارباکارکنان نهضت سوادآموزی، نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور دانست و افزود: بزرگ‌ترین فاکتور اقتدار کشور هم نیروی انسانی ماهر، توانمند و متعهد است.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ سال قبل قدرت یک کشور با نیروی نظامی و ثروت اقتصادی ارزیابی می‌شد ولی امروز هرچقدر که زمان می‌گذرد کارآمد تر ین سرمایه نیروی انسانی ماهر و توانمند است و اگر کشوری این سرمایه را داشته باشد قدرت اقتصادی را هم می‌تواند ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه در عصر مدرنیته و ماشین بسیار واضح و روشن است که بیشترین حجم توجه و سرمایه‌گذاری به مجموعه فرهنگی و آموزش و پرورش است، افزود: در استان بیش از ۱۸۰ هزار دانش‌آموز و ۱۵ هزار فرهنگی وجود دارد که در جامعه بسیار تأثیر گذار هستند.

 

خاتمی بابیان اینکه نیروی دانش آموزش موردتوجه سه گروه خانواده، فرهنگیان و دولت است، افزود: مدرسه سهم مهم  و تأثیرگذاری در تربیت دانش آموزان و آماده کردن آنها برای ورود به جامعه دارد. لذا باید به حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مقوله تربیت در جامعه ما مغفول مانده است، ابراز کرد: اثربخشی معلمان در تربیت دانش آموزان بسیار مهم است ولی باید خانواده‌ها نسبت به تربیت دینی فرزندان خود بیشتر تلاش کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه متأسفانه بیشترین تمرکز ما به رشد علمی دانش‌آموزان است، گفت: توجه لازم به تربیت و رشد دینی فرزند خود نداریم و این بسیار نگران‌کننده است چراکه دین و آئین ما را به مسئله آموختن سواد و علم تشویق کرده است ولی نباید از تربیت دینی غافل شد.

خاتمی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگی انجام‌شده است، گفت: توجه به قرآن و توسعه مفاهیم این کتاب آسمانی از مهم‌ترین رویکردها بعد از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید آموزش و قرائت قرآن در بین نوجوانان تقویت شود.

وی ابراز کرد: باید با روش‌های جدید نسبت به تقویت مباحث قرآنی و دینی در بین دانش آموزان مدیریت لازم انجام گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان به بحث گزینش نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: در تمام دنیا این امر وجود دارد و هر کشوری متناسب بافرهنگ و باورهای کشور خود نیروی انسانی خود را جذب می‌کند و در کشور ما هم پروسه‌هایی را باید طی کرد.

خاتمی گفت: روزبه‌روز بر تعداد نیروهای استخدامی افزوده می‌شود ولی کار مفید بسیارکم است و خروجی خوبی هم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نیروهای آموزش و پرورش ارزشی و دلسوز هستند، گفت: احساس مسئولیت در آموزش و پرورش بیشتر از جاهای دیگر است و در بحث تربیت بانوان فرهنگی بهتر  و موفق‌تر از آقایان هستند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار