130028
۰۵ دی ۱۳۹۶
رضوان حکیم‌زاده خبر داد؛

تعیین شاخص‌ها و استاندارها برای مدیریت مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از توافق برای تدوین شاخص‌ها و استاندارهایی برای مدیریت مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، رضوان حکیم زاده گفت: در آخرین جلسه با سازمان بهزیستی در زمینه ساماندهی فعالیت پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک قرار بر این شد که شاخص‌ها و استانداردهای مناسب برای مدیریت مهد کودک ها و پیش دبستانی ها تعیین شود تا کودکان بیشتری به ویژه در مناطق روستایی و عشایری بتوانند از خدمات وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی بهره مند شوند.

او افزود: در این جلسه نقطه نظرات هر دو طرف (وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی) مطرح و مقرر شد شرایط به گونه‌ای باشد که مدیریت هماهنگ درباره مهد کودک ها و پیش دبستانی ها صورت گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین توافق شد از همه امکانات دو دستگاه استفاده کرده و با تفاهم و همکاری خدمات بیشتری در دسترس کودکان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری قرار گیرد.

 

 

حکیم زاده افزود: بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش باید در زمینه تعیین استانداردها و شاخص ها در دوره پیش دبستانی اقدام کند که در این رابطه سازمان بهزیستی نیز اعلام کرد از شاخص های تعیین شده توسط این وزارتخانه حمایت خواهد کرد.

او افزود: آنجا که مجری تعیین شاخص ها در دوره پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش است مقررات ارائه شده از سوی این دستگاه از این پس مبنای کار برای دو دستگاه سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش خواهد بود.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار است در جلسه بعدی که دو هفته آینده برگزار می شود، تفاهم نامه همکاری به منظور سامان دهی مهدهای کودک و پیش دبستانی به امضا برسد و در این مدت پیش نویس تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرد.

حکیم زاده افزود: بر اساس آنچه قانون مشخص کرده مجوز مهدهای کودک توسط سازمان بهزیستی و مجوز پیش دبستانی ها توسط آموزش و پرورش صادر می‌شود اما استانداردها و شاخص ها برای هر دو دوره با همکاری دو دستگاه تعیین خواهد شد و البته آموزش و پرورش از تجارب سازمان بهزیستی در دوره پیش دبستانی نیز استفاده می کند.

 

او گفت: سعی می‌کنیم شاخص ها و استانداردها را با همکاری سازمان بهزیستی به پیش ببریم تا مهدهای کودک و پیش دبستانی ها از بلاتکلیفی خارج شوند و شرایط بهتری برای کودکان مهد کودک ها و پیش دبستانی ها فراهم شده و تعداد بیشتری زیر پوشش قرار گیرند.

بنا بر آمارهای موجود، 17 هزار مهد کودک در سراسر کشور فعالیت دارد که 12 هزار مهدکودک از این تعداد دارای پیش دبستانی هستند.

اکنون 931 هزار و 322 نوآموز در 31 هزار و 706 مدرسه و در قالب 62 هزار و 360 کلاس درس زیر پوشش آموزش های پیش دبستانی قرار دارند.

 

 

منبع: شبکه خبر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار