129910
۰۵ دی ۱۳۹۶
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان خراسان رضوی بیان کرد؛

کمبود ۳۴ کانون پرورشی و فکری کودک و نوجوان در خراسان رضوی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۴۶ مرکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در خراسان رضوی فعال است که با وجود جمعیت ۶ میلیون نفری استان امروز با کمبود ۳۴ مرکز دیگر مواجهیم.

به گزارش کودک پرس ، جواد محقق‌نیشابوری در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان خراسان رضوی که در ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار‌ داشت: عملکرد کانون بر مبنای لذت بردن از فعالیت‌ها، سرگرم بودن و آزادی عمل دانش آموزان در انتخاب کارگاه‌ها است.

وی ملاک و هدف اصلی کانون را پرورش فکر و ایجاد خلاقیت دانست و بیان‌کرد: با وجود آنکه 150 نفر از دانش آموزان آثارشان ارسال شده و رتبه‌های جهانی کسب کرده‌اند، اما هدف ما در درجه نخست پرورش خلاقیت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: بخش اداری کانون از لحاظ تشکیلاتی بسیار کوچک است و 90 درصد پرسنل کانون کارشناس مسئول و مربی مسئول هستند.

 

 

محقق‌نیشابوری افزود: در خراسان رضوی 46 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که با وجود جمعیت بالای 6 میلیون استان کافی نیست و برای ایجاد مساوات باید 80 مرکز در استان داشته باشیم، سال آینده با بالا رفتن اعتبارات طرح توسعه 5 ساله ششم از 7 درصد به 25 درصد اوضاع بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در کانون تمام کلاس‌ها به صورت میزگردی و مشارکتی است، گفت: در کانون برنامه‌های متنوعی در بخش‌های هنری و فرهنگی و علمی انجام می‌شود که فعالیت‌های علمی و نجومی از مهم‌ترین اقدامات است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، همچنین در سال گذشته بیش از 35 هزار جلد کتاب به مناطق محروم و حاشیه شهر اهدا شد.

 

مدیرکل‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بیان‌کرد: امیدواریم در برگزاری جشنواره قصه‌گویی که یکی از جشنواره‌های اصلی کانون است بتوانیم با شهرداری یک تفاهم‌نامه داشته باشیم.

محقق نیشابوری با بیان اینکه خراسان رضوی با وجود تعداد محدود مرکز در مسابقه دو سالانه اعضاء در بخش فعالیت‌های هنری در سال 95، 38 برگزیده داشته است، اضافه کرد: در سال 94 در بخش عمرانی 430 میلیون تومان و در بخش احداث 320 میلیون تومان اعتبار داشتیم که البته تحقق نیافت و در سال 95 نیز 2 میلیارد و 640 میلیون تومان و امسال نیز 4 میلیارد 429 میلیون تومان اعتبار به کانون پرورش فکری ابلاغ شد.

 

وی ادامه داد: پیشنهادات ما تشکیل کمیته‌ای جهت پویایی کتابخانه‌های مدارس ابتدایی حاشیه شهر، ارائه پیام‌های تربیتی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان از طریق امکانات تبلیغاتی شهری، مشارکت در تامین کتاب مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تامین تجهیزات لازم برای مراکز افراد کم توان جسمی و بسترسازی مناسب جهت کشف استعدادهای دانش‌آموزان است که امیدواریم به تصویب برسد و عملیاتی شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار