129412
۰۳ دی ۱۳۹۶
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد:

سومین جشنواره «غنچه‌های امید» در مشهد برگزار می‌شود

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری جشنواره «غنچه‌های امید» در مشهد، یکی از اهداف برگزاری آن را رصد و تقویت مربیان مهدهای کودک دانست.

به گزارش کودک پرس ، حمید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به برگزاری جشنواره «غنچه‌های امید» در مشهد، اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، رصد و تقویت مربیان مهدهای کودک است.

وی با اعلام این خبر که معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) با مشارکت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد این جشنواره را برگزار می‌کند، گفت: از شاخصه‌های این جشنواره، دخیل کردن والدین در این جشنواره است.

 مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد اضافه کرد: در اولین سال برگزای تنها کودکان و در دومین سال علاوه بر کودکان، مربیان نیز حضور داشتند و در سومین دوره علاوه بر کودکان و مربیان، والدین نیز به مخاطبین اصلی این جشنواره اضافه شدند.

 

 

صادقی با اشاره به اینکه مشغله زیاد والدین، همچنین زندگی آپارتمان‌نشینی و نبود فضای مناسب در منزل فاصله عمیق ارتباطی بین والدین و کودک ایجاد می‌کند، متذکر شد: این جشنواره درصدد است، رابطه بین فرزند و مادر و مربی را نزدیک‌تر کند و سبب شود کودک احساس کند، والدین و مربی همراه واقعی و همیشگی او هستند، این امر سبب تزریق نشاط و شادابی هم در منزل و مکان‌های آموزشی و هم در روحیه کودک و بزرگ‌ترها شده و در نتیجه منتج به نشاط اجتماعی می‌شود.

وی در ادامه، آشنا کردن کودکان با مناسبت‌های ملی و مذهبی و آموزه‌های شهروندی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست و تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره در فرهنگ سرای کودک و مجتمع آیه‌ها قرار دارد.

 

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد با اشاره به اینکه سومین جشنواره «غنچه‌های امید» به منظور آسیب‌شناسی وضعیت فعلی مهدهای کودک در تاریخ پنجشنبه 7 دی ماه سال جاری و در سالن قدس حرم مطهر برگزار می‌شود، تاکید کرد: داوری‌ آثار نیز در بهمن ماه برگزار می‌شود.

صادقی ادامه داد: یکی از مسائلی که در فرهنگسرای کودک و آینده سعی شده بر آن توجه شود تاکید بر انتقال مفاهیم و آموزه‌های دینی و مذهبی و آموزه های شهروندی با زبان کودکانه است، به طور کلی جشنواره «غنچه‌های امید» نیز بر همین آموزه‌ها تاکید دارد.

 

وی با اشاره به این نکته که متاسفانه برخی از مجموعه‌هایی که کار تخصصی کودک انجام می‌دهند، دغدغه آموزش‌های دینی کمتری دارند، یادآور شد: چنانچه آموزه‌های دینی را با آموزش صحیح و دغدغه مند همراه کنیم، به طور حتم بسیاری از معضلات اجتماعی در آینده برطرف می‌شود.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد  تقویت مهدهای کودک قوی و مستعد را یک نیاز دانست و گفت: با توجه به اینکه کودکان ما نیازمند آموزش سالم و صحیح هستند، حمایت مهدهای کودک لازم و ضروری به نظر می‌رسد، البته به این شرط که مربیان این مجموعه‌ها آموزش لازم و دقیق را دیده باشند.

 

صادقی بیان کرد: سعی داریم به بهانه این نوع جشنواره‌ها که با مخاطب کودک به طور مستقیم ارتباط دارد، در درجه اول مربیان این کودکان را رصد و تقویت کنیم.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار