موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
129202
۰۳ دی ۱۳۹۶
رئیس هیات مدیره نویسندگان کودک:

کتاب کودک ایران پتانسیل بین‌المللی دارد

فریدون عموزاده خلیلی رئیس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره وضعیت نشر ادبیات کودک و نوجوان در کشور گفت: در سال‌های اخیر نشر کودک و نوجوان با جهش رو به رشدی روبرو شده است.

به گزارش کودک پرس ، فریدون عموزاده خلیلی درباره وضعیت نشر کودک و نوجوان اظهار کرد: در نمایشگاه های بین المللی کتاب، جشنواره های بین المللی، فهرست های معتبری مثل کلاغ سفید، جایزه هانس کریستین انرسن، شورای کتاب کودک، جایزه آستدرید لینگرن و … اسم نویسندگان ایرانی و کتاب‌های ایرانی مطرح است.

 

رئیس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، ادامه داد: نویسندگان کودک و نوجوان ایرانی از فهرست های معتبر جهانی جایزه کسب می کنند و این مسئله در مورد تصویرگران نیز صدق می کند.

 

نویسنده مجموعه چهارجلدی «کلاغ‌های بلوار ساعت» خاطرنشان کرد: نویسندگان ایرانی از بسیاری از جشنواره های معتبر جایزه گرفته اند و کتاب کودک ایران در حال حاضر مثل سینمای ما در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

 

مدیر مسئول هفته نامه چلچراغ، گفت: به طور واقع بینانه و به دور از اغراق می توان گفت ادبیات کودک و نوجوان ایران در مقایسه با ادبیات بزرگسال جایگاه خوبی را در دنیا از آن خود کرده است.

 

 

منبع: ایسکانیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار