128969
۰۲ دی ۱۳۹۶
مدیرکل کانون پرورش فکری اردبیل:

۶۵ هزار کودک اردبیلی عضو کانون پرورش فکری کودکان هستند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۶۵ هزار کودک در استان اردبیل عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش کودک پرس ، هاجر جمادیه در مراسم شب یلدای کودکان اردبیلی اظهار داشت: در حال حاضر 65 هزار کودک اردبیل عضو کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در این کانون مهم‌ترین محور ما آموزش فرهنگ بومی برای غنای تربیتی کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: این اقدامات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و تربیت کودکان انجام می‌شود که خوشبختانه هم‌اکنون در استان اردبیل به شرایط مطلوبی دست یافته‌ایم و توانسته‌ایم نسبت به آموزش فرهنگ بومی در استان اقدامات مناسبی انجام دهیم که تلاش مسئولان مربوطه در این زمینه شایسته قدردانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: خانواده‌ها باید نسبت به معرفی آداب و رسوم و فرهنگ بومی به فرزندان خود اقدام کنند که به طور حتم آموزه‌های صحیح تربیتی و بومی در کاهش آسیب‌پذیری کودکان تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.

 

 

جمادیه اظهار کرد: معرفی آئین‌های سنتی و بومی کشورمان به کودکان نیز از مهم‌ترین اقداماتی است که باید مورد توجه واقع شود و در این زمینه معرفی آئین‌های شب یلدا برای ما حائز اهمیت بسیار است و برگزاری برنامه‌های پرمحتوا در این ایام امری ضروری است.

شهردار اردبیل نیز در این مراسم تصریح کرد: آموزش اصول شهروندی به کودکان با هدف دستیابی به شهری پیشرفته از مهم‌ترین اهدافی است که به دنبال آن هستیم و در این زمینه نیاز است مسئولان فرهنگی و مربیان آموزشی از مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی در این راستا تلاش کنند.

 

حمید لطف‌اللهیان افزود: ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها برای کودکان برای دستیابی به تربیت بهینه با آموزش‌های صحیح سبب تربیت نسلی از شهروندان متعهد و مسئول خواهد شد چرا که کودکان سرمایه‌های آینده ما هستند و به همین دلیل برای تحقق اهداف مورد نظر نیاز است تمامی دستگاه‌های فرهنگی نسبت به تربیت کودکان اهتمام داشته باشند.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار