128739
۰۱ دی ۱۳۹۶

طرح مادران جوان و دخترانه با هدف پیشگیری از طلاق اجرا می‌شود

مینو اصلانی رئیس بسیج زنان کشور از اجرای دو طرح مادران جوان و دخترانه به منظور پیشگیری از طلاق در ۱۸ هزار پایگاه بسیج سخن گفت. و همچنین از مطالبه خانواده‌ها نسبت به ارائه اینترنت پاک خبر داد.

به گزارش کودک پرس، مینو اصلانی رئیس بسیج زنان کشور در خصوص اقدامات پیشگیرانه این سازمان در موضوع طلاق گفت: سازمان بسیج برای پیشگیری از طلاق دو طرح اساسی را در حدود 18 هزار پایگاه بسیج انجام داده است.

اصلانی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها، طرح آموزش مهارت‌های زندگی تحت عنوان دخترانه است، در این طرح دختران 16 سال به بالا در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده و مهارت‌های زندگی موفق را می‌آموزند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 15 هزار کارگاه آموزش مهارت زندگی ایجاد شده است، تصریح کرد: این طرح بیش از سه سال است که در حال اجراست و به دلیل موفق بودن آن و نیاز مخاطبان در حال تداوم است.

رئیس بسیج زنان کشور با اشاره به طرح دیگری تحت عنوان مادران جوان گفت: این طرح به منظور افزایش دانش رسانه‌ای مادران است با افزایش سرانه رسانه‌ای خانواده‌ها به ویژه مادران، خانواده می‌تواند در کنار فرزندان باشد و از فضای مجازی به عنوان یک فرصت استفاده کند.

 

اصلانی با بیان اینکه خانواده‌ها همچنان مطالبه اینترنت پاک را از دولت هستند، افزود: در حال حاضر در اکثر کشورهای غربی، نوجوانان به صورت محدود می‌توانند از اینترنت استفاده کنند و اینترنت پالایش‌شده در اختیار آنان قرار می‌گیرد، اما متأسفانه در کشور ما شبکه‌های نامطلوب به صورت آزاد در اختیار نوجوانان قرار دارد.

 

وی ادامه داد: در طرح مادران جوان قصد داریم تا با آشنا کردن خانواده‌ها با فضای مجازی، از آسیب‌های این فضا برای نوجوانان بکاهیم و تهدیدات این فضا را به فرصت تبدیل کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار