128735
۰۱ دی ۱۳۹۶

شکل‌گیری پدیده کودکان بی‌سرپرست اینترنتی در سطح جامعه

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: طبقه جدیدی از کودکان با عنوان کودکان بی‌سرپرست اینترنتی در سطح اجتماع در حال شکل‌گیری است که حداقل دو، چهار و ۶ ساعت در روز از نظارت، ارتباطات و سرپرستی عاطفی والدین محروم هستند.

به گزارش کودک پرس، سعید کاویانی با اشاره به پیام‌های کلیپ‌ها و پیامک‌ها در فضای مجازی اظهار کرد: باید دانست این محتواها بر چه اساس و نیاتی ارسال شده و پشت پرده آنها چیست زیرا ممکن است کاربران ارسال کننده آنها در خارج کشور باشند بنابراین برنامه‌های جدید مهندسی آسیب‌های اجتماعی را به صورت نرم تعریف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این آسیب‌ها در قدم نخست کودکان و در قدم دوم والدین را متأثر می‌کند و درباره فضای اقتصادی جامعه از یک طرف و فضای اجتماعی و اخلاقی از طرفی دیگر است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با اشاره به آسیب‌های استفاده غیر اصولی از فضای مجازی گفت: استفاده غیراصولی از فضای مجازی به عنوان مهم‌ترین آسیب در حوزه کودکان در حال شکل‌گیری است؛ بنابراین کودکان در قدم اول قربانیان آسیب‌های فضای مجازی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: طبقه جدیدی از کودکان با عنوان کودکان بی‌سرپرست اینترنتی در سطح اجتماع در حال شکل‌گیری است که حداقل دو، چهار و 6 ساعت در روز از نظارت، ارتباطات و سرپرستی عاطفی والدین محروم هستند.

کاویانی عنوان کرد: کودکان یتیم اینترنتی شامل افرادی هستند که بر اساس ظاهر پدر و مادر دارند، ولی والدین آنها فرصت تعامل با کودک را ندارند زیرا در ساعت مفیدی که در جمع خانواده همه حضور دارند و باید به تعامل و تحکیم ارتباط خانواده صرف شود این زمان را در فضای دیگر هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به تعبیر والدین غایب گفت: به عنوان مثال پدرانی که بر اساس ضرورت شغلی مجبور هستند یک هفته، سه ماه و 6 ماه به دور از خانواده باشند از آنها به والدین غایب تعبیر می‌شود؛ کودکان در این فضا به شدت احساس تنهایی می‌کنند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار