128618
۳۰ آذر ۱۳۹۶
مدیر کل امور اجتماعی بهزیستی استان همدان خبر داد؛

توزیع غذای گرم در مهدهای کودک روستایی و حاشیه شهر همدان

مدیر کل امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از توزیع غذای گرم در بين ۴ هزار و ۱۵۰ کودک در مهدهای کودک روستایی و حاشیه شهر خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، جمشید شیران با بیان اینکه توزیع غذای گرم در مهدهای کودک زیر پوشش بهزیستی در حال انجام است، اظهار کرد: این طرح از مهرماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف اجرای این طرح 4 هزار و 150 کودک در مهدهای کودک‌ روستایی و حاشیه شهرها هستند، افزود: تعداد یارانه بگیران از بهزیستی 430 نفر است که ماهانه 40 هزار تومان از طریق سازمان بهزیستی به عنوان کمک برای این کودکان زیرپوشش به مهدهای کودک شهری داده می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی بهزیستی استان همدان ادامه داد: در مجموع سالانه 10 ماه یارانه به مهدهای کودک بابت پذیرش کودکان زیرپوشش بهزیستی اختصاص می‌یابد.

 

 

وی با بیان اینکه در پرداخت یارانه مهدهای کودک اولویت با مناطق محروم و سپس مهدهای معرفی شده است، گفت: سالانه پنج واحد مهدکودک یارانه‌ای که با یارانه بهزیستی کار و فعالیت خود را آغاز می‌کند داریم که تسهیلات 8 میلیون تومانی به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

شیران با اشاره به اینکه علاوه بر آن یارانه‌ای هم برای پذیرش کودکان محروم به این مهدها پرداخت می‌شود، افزود: برای 20 مهد روستایی نیز 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اجرای طرح های مشترک نیز گفت: طرح غربالگری شنوایی برای جامعه هدف سه تا 5 سال برای کودکان مهدهای کودک زیرپوشش بهزیستی از ابتدای دی ماه اجرا می‌شود که بنا بر تعرفه ابلاغی هزینه آن برای هر کودک 15 هزار تومان است.

 

مدیرکل امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: با توجه به بضاعت خانواده‌ها و کودکان مناطق محروم قرار شده با استعلام بهای این طرح غربالگری بین 7 تا 10 هزار تومان در مهدهای کودک سراسر استان انجام شود.

وی با بیان اینکه در غربالگری اضطراب نیز حوزه اجتماعی بهزیستی به عنوان همکار معاونت پیشگیری بهزیستی در اجرای این طرح فعال است، خاطرنشان کرد: غربالگری اضطراب برای کودکان 5 تا 6 سال برای دومین سال است که در مهدهای کودک همدان انجام می شود.

 

 

شیران با اشاره به اینکه به تازگی یک سری مصاحبه‌هایی با متقاضیان تاسیس مهدهای کودک در همدان داشته ایم، بیان کرد: برای افزایش کار کیفی در مهدهای کودک مصاحبه‌های اولیه ورود به این عرصه و حرفه در قالب یک مصاحبه تخصصی از این افراد انجام می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون در استان برای مدیریت و صدور مجوز تاسیس مهدکودک از 120 تا 150 نفر مصاحبه صورت گرفته است.

وی در خصوص حضور مهدهای کودک در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نیز اضافه کرد: در مجموع 15 مهدکودک مجری طرح افتتاحیه و قدردانی از حضور میهمانان خارجی در همدان بودند که با ارائه کارت یا پیام صلح و پرنده سفالی صلح به 100 نفر از میهمانان خارجی با همکاری سازمان بهزیستی و کانون مهد کودک ها در این جشنواره حضور فعال داشتند.

 

مدیرکل امور اجتماعی بهزیستی استان همدان در خصوص اجرای طرح کوله کتاب در گردش برای زندانیان یادآور شد: این طرح برای خانواده زندانیان علاقه‌مند به مطالعه کتاب توسط بهزیستی انجام می‌شود که در این طرح یک بسته کتاب به صورت امانت و در گردش به این خانواده‌ها داده می‌شود.

 

وی گفت: تاکنون این کوله به 10 خانواده زندانی داده شده و یک مهد کودک نیز با همکاری بهزیستی به نام «فردای روشن» در سازمان زندان‌ها برای حمایت از مادران دارای فرزند خردسال تاسیس شده است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار