128509
۳۰ آذر ۱۳۹۶

استاندارد تجهیزات بازی کودکان در پارک های زنجان مورد تائید نیست

مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: استاندارد تجهیزات بازی در پارک‌های استان زنجان مورد تائید نیست.

به گزارش کودک پرس، داود کارگرزاده در جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقا کیفیت کالا و خدمات، افزود: اداره استاندارد نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم در زمینه فعالیت اصناف دارد و در صورت رعایت نکردن موازین استاندارد با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان بر استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان تأکید کرد و گفت: باید به استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس شهری و روستایی استان توجه ویژه شود چراکه  توجه به استانداردسازی سیستم  گرمایشی مدارس باعث کاهش  خسارت‌های جانی و مالی می‌شود.

کارگر زاده افزود:  متأسفانه ۴۰ الی ۴۲ درصد از کلاس‌ها در سطح کشور سیستم گرمایشی استاندارد ندارند که استان زنجان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

 

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به لزوم استانداردسازی تجهیزات بازی پارک‌ها، گفت: شهرداری زنجان تاکنون اقدامات خوبی در خصوص استاندارد سازی تجهیزات بازی در پارک‌ها انجام داده ولی با این وجود تجهیزات بازی کودکان در پارک‌های استان زنجان استانداردهای مورد نظر اداره کل استاندارد را ندارند.

کارگر زاده  با تاکید بر اینکه استاندارد سازی تجهیزات بازی کودکان در پارک‌ها مورد تائید اداره کل استاندارد زنجان نیست، ابراز کرد: رسالت استانداردسازی نظارت و بازرسی  بوده تا سلامت مردم تأمین شود و تمام دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات خود به مردم استانداردسازی را مدنظر قرار دهند.

 

وی گفت: فرهنگ‌سازی در خصوص استاندارد نقش تأثیرگذاری در گرایش مردم به سمت کالاهای استاندارد دارد و اگر مردم میل زیادی به خرید کالای استاندارد داشته باشند واحد تولیدی هم موظف خواهد بود که کالای استاندارد تولید و عرضه کند.

کارگزاده به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در ترویج فرهنگ استاندارد اشاره کرد و یاد آور شد: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی ضعف‌ها و ضررهای کالاهای غیراستاندارد و معرفی کالای استاندارد مردم را نسبت به استفاده از کالای استاندارد تشویق کنند.

 

مدیرکل استاندارد استان زنجان ابراز کرد: نظارت و بازرسی از کالاهای استاندارد نقش بسزایی در استانداردسازی کالاها دارد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار