128490
۲۹ آذر ۱۳۹۶

منزل مسجد مدرسه و محله در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان این که منزل، مسجد، مدرسه و محله در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و تأثیرگذار است، بر استفاده از ظرفیت این ۴ عنصر تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس، حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده، در جمع روسای ادارات تبلیغات اسلامی این استان، گفت: در اجرای طرح های فرهنگی باید از ظرفیت حلقه های چهارگانه منزل، مسجد، مدرسه و محله استفاده کنیم.

وی این چهار عنصر را با محوریت خانواده، امام جماعت، معلم و معتمدین محلی ، مبنای فعالیت های فرهنگی به ویژه در کاهش و رفع آسیب های اجتماعی بسیار مهم و تأثیر گذار برشمرد و افزود: باید این عناصر فعال را به ابزار علمی، معرفتی، مجهز و نقش آنان را در حوزه فرهنگ پررنگ تر کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، قدیمی ترین و بزرگترین نهاد فرهنگی را مسجد و حوزه ، معرفی کرد و خاطر نشان ساخت: شاخصه نهادهای مردمی اختیاری بودن، وجود روابط عمودی و انگیزه دینی وخدمت رسانی به آحاد جامعه است، لذا برای احیای هویت دینی بای داز ظرفیت معتمدین و خیرین ، هم چنین رسانه های پر بازدید مانند صدا و سیما بیش از گذشته بهره ببریم.

 

 

نوری زاده، در ادامه با اشاره به این نکته که یک ششم جمعیت کل کشور در استان تهران سکونت دارند، اظهار داشت: حضور اقشار فرهیخته و نخبگان علمی در پایتخت، موجب می شود یک سوم کشور از شهر تهران اثرپذیر باشند، وجود دامنه آسیب ها در مقیاس وسیع نظیر فساد، بیکاری، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و دیگر آسیب ها در تهران، می طلبد گروه های علمی، کارشناسان دینی و تحصیلکرده حوزوی ، با فکر و برنامه همراه با دغدغه انجام کار فرهنگی، نقش مؤثر خود را در کاهش آسیب ها ایفا کنند.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در بسیاری از حوزه ها مانند الگوی مصرف، سبک زندگی ، انفاق و فقر زدایی، ترویج زکات، عفاف و حجاب و مهارت های زندگی ، محل مراجعه مردم و نهادهای فرهنگی است، بنابراین فعالیت ما نباید در مسیر تقابل با سایر نهادها باشد بلکه باید تعامل و همکاری خود را با هدف هدایت و نظارت اقدامات فرهنگی، رصد و شناسایی آسیب های جامعه توسعه داده و اجرای امور را به گروه های هدف بسپاریم.

 

این مسئول فرهنگی و تبلیغی بیان داشت: علما و بزرگان دین، مراجع عالیقدر، امام راحل و شهدا و مراکز فرهنگی در پیروزی انقلاب و تداوم آن زحمت های زیادی کشیده و سهم داشتند، اکنون این ما هستیم که باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم، چرا که باید پاسخگویی تاریخ باشیم.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار