موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
128389
۲۹ آذر ۱۳۹۶
سرگروه داوران هنر، موسیقی جشنواره کتاب رشد:

جشنواره قدم در شناخت نوجوانان با هنر اصیل ایرانی موثر است

سرگروه داوران هنر، موسیقی جشنواره کتاب رشد گفت: ارتباط جامعه با موسیقی کم شده است و معتقدم جشنواره قدم مؤثری در شناخت جوانان و نوجوان با هنر اصیل ایرانی است.

به گزارش کودک پرس ، شاهین فرهت، سرگروه داوران بخش هنر، موسیقی جشنواره کتاب رشد گفت: با اینکه موسیقی سابقه‌ای کهن در ایران زمین دارد و همراه با تاریخ کشور بسیار غنی است، اما در سال‌های اخیر از جدی بودن و ارتباطش با جامعه کم شده بود. معتقدم جشنواره قدم مؤثری در شناخت جوانان و نوجوانان با هنر اصیل ایرانی است.

وی افزود: جشنواره می‌تواند کمک کند تا زوایای موسیقی دوش به دوش ادبیات که به نوعی در افکار جوانان ما جای دارد، روشن‌تر شود. منظور از زوایای موسیقی عبارتست از درک و مطالعه موسیقی و هر اقدامی که برای آشنایی جوانان با زوایای موسیقی انجام شود، محصول دهی بهتری خواهد داشت.

فرهت با بیان اینکه استقبال از موسیقی در مدارس نسبت به گذشته بهتر شده است، گفت: اکنون دسترسی جوانان به موسیقی آسان شده است و رشته موسیقی هم طرفدار دارد.   در کنکور ورود به دانشگاه‌ها هر سال می‌بینیم که تعداد علاقه‌مندان به رشته موسیقی بیشتر می‌شود ولی توان دانشگاه‌ها برای پذیرش علاقه‌مندان محدود می‌ماند.

به گفته وی، محتوای دروس موسیقی قابل قبول است و می‌تواند بهتر هم باشد، اما مشکل اصلی کم بودن تعداد استادانی است که این رشته را تدرس می‌کنند.

فرهت در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در بسیاری موارد، والدین هم در راهنمایی بچه‌ها دچار اشتباه می‌شوند. وقتی دانش‌آموزی قصد دارد وارد رشته هنر شود، ‌با ممانعت والدین روبه‌رو می‌شود و همچنان این گزاره در ذهن والدین وجود دارد که فرزندان‌شان با هنر به جایی نمی‌رسند.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار