128336
۲۹ آذر ۱۳۹۶
رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش:

نباید روحیه پرسشگری کودکان سرکوب شود

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش، فطرت و وجود کودک را یادگیری بیان و اظهار کرد: باید شرایط را برای ذوق و سوق یادگیری کودکان فراهم کرد، باید به روحیه پرسش‌گری کودکان پاسخ درست داد نه اینکه آن را سرکوب کنیم.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا عصاره در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: امروزه دانشمندان معتقدند فرزندان تا پنج‌سالگی ۹۰ درصد خلاق‌اند و زمانی که به هفت‌سالگی می‌رسند ۹۷ درصد خلاقیت دارند.

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه منشأ پژوهش غریزه کنجکاوی عنوان کرد و گفت: در آموزش‌ و پرورش باید بستر این خصلت ذاتی را در بچه‌ها بپروراند.

وی فطرت و وجود کودک را یادگیری بیان و اظهار کرد: باید شرایط را برای ذوق و سوق یادگیری کودکان فراهم کرد، باید به روحیه پرسشگری کودکان پاسخ درست داد نه اینکه آن را سرکوب کنیم.

 

 

عصاره با بیان اینکه اکتشاف مقصد پژوهش است، گفت: بشر در عین سادگی از بدو خلق به این‌همه پیشرفت‌های روزافزون دست پیداکرده است فقط نیاز به بسترسازی است.

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌ و پرورش میزان تحقیق و پژوهش را در کشور بالا عنوان کرد و افزود: آنجاهایی که به پژوهش اهمیت نداده‌ایم فرود داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: آن ملت‌هایی که در آموزش‌ و پرورش فرزندان خود را با مهارت‌های عقلانی، فکر و خلاق تربیت می‌کنند تا در یک مسیر طبیعی و بکر بتوانند با نگاه عقلمندانه‌ای که خدا به آن‌ها داده بیندیشند آن ملت و کشور می‌تواند به حیات خود باافتخار ادامه دهد.

 

عصاره مسئله اقتصاد آموزش‌ و پرورش را مهم عنوان کرد و گفت: سرمایه انسانی در آموزش خلاصه می‌شود و سودآورترین کالایی که می‌شود به دست آورد آموزش از نوع آموزش‌ و پرورش به‌ویژه در دوران دبستان و دوران آموزش عمومی است.

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌ و پرورش عنوان کرد: خلاقیت اکتسابی است و ابداعات و نوآوری‌ها با طرح یک سؤال آغاز می‌شود.

 

وی استان اصفهان را درخشان بر تارک علمی کشور بیان و تأکید کرد: معلمان باید اجازه بروز و ظهور خلاقیت را به دانش آموزان بدهند.

عصاره با بیان اینکه زمینه، بستر و طبیعت نیاز به یادگیری و پژوهش در انسان‌ها وجود دارد، گفت: خوشا به آن جامعه‌ای که به خلاقیت و پرسشگری کودکان توجه می‌کند.

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به قرارگیری در عصر اطلاعات، اظهار کرد: حرکت از جزئی‌نگری به سمت کلی‌نگری، آموزش مبانی عقلانیت، جستجوگری و مبانی نیاز را باید به افراد یاد بدهیم.

وی دانشگاه آکسفورد به عنوان یک دانشگاه برجسته جهانی را دانشگاه علوم انسانی عنوان کرد و گفت: در کشور سمت و میل دانش آموزان ما فقط ۱۵ درصد به سمت علوم انسانی است.

 

 

منبع: ندای اصفهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار