128059
۲۸ آذر ۱۳۹۶

بنیاد برکت ساخت هزار مدرسه دیگر را تعهد کرد

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: امروز همزمان با افتتاح هزارمین مدرسه برکت، موافقت‌نامه ساخت یک‌هزار مدرسه دیگر نیز با آموزش و پرورش مبادله شد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش کودک پرس، سید مصطفی سیدهاشمی معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امروز در مراسم بهره‌برداری از یکهزارمین مدرسه بنیاد برکت در شهرستان رباط کریم با اشاره به اقدامات این ستاد در محرومیت‌زدایی، اظهار داشت: این ستاد ریالی از دولت برای ساخت مدارس دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: در سال 96 و در جدول شماره 18 بودجه، 309 میلیارد تومان از باب اصل 44 قانون اساسی برای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اختصاص داده شده است اما یک ریال نیز به این ستاد داده نشده است و ستاد بودجه‌بگیر دولت نیست و جزو نهادهای وابسته به رهبر معظم انقلاب است.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) محقق کننده دو اصل 45 و 49 قانون اساسی است و امکان بلاوارث و بلاصاحب توسط دادگاه‌ها در اختیار ستاد اجرایی قرار می‌گیرد و ستاد نیز در خصوص محرومیت‌زدایی اقدام می‌کند.

 

 

سیدهاشمی افزود: این ستاد از محل این دو اصل ذکرشده نمی‌توانست محرومیت را به صفر برساند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ابلاغ حکم به رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بیان داشتند که بهتر است یک‌هزار روستا را آباد کرده و یک‌هزار مدرسه بسازیم.

وی تصریح کرد: امروز هم‌زمان با افتتاح این مدرسه، موافقتنامه ساخت یک‌هزار مدرسه دیگر نیز با آموزش و پرورش مبادله می‌شود.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) متذکر شد: 357 مدرسه از یک‌هزار مدرسه دوم نیز ساخته شده است و امیدواریم ظرف سه سال آینده باقی‌مانده مدارس را نیز بسازیم.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: این ستاد مدرسه نمی‌سازد بلکه منابع مالی آن را تأمین می‌کند و وزارت آموزش و پرورش براساس مشخصات، موقعیت تحصیلی و دانش‌آموز آن، به ما اعلام کرده و سازمان نوسازی مدارس کار ساخت آن را برعهده دارد.

 

وی با تأکید بر توجه و نظارت بر ساخت و سازهای مدارس، خاطرنشان کرد: این ستاد در استان کرمانشاه 6 مدرسه و چند مرکز درمانی ساخته بود که در زلزله اخیر حتی یک شیشه آن نیز شکسته نشد.

سیدهاشمی با اشاره به اقدامات دیگر ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بیان داشت: این ستاد علاوه بر ساخت مدارس، اعتبارات دیگری برای ساخت مساجد، حسینیه‌ها و خانه عالِم درنظر گرفته است و امروز یک هزار و چهل و هفتمین مسجدی که این ستاد ساخته است مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اقدامات درمانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم افزود: همه هزینه پسران و دختران ناشنوا از سوی این ستاد پرداخت می‌شود و در این خصوص در حال حاضر بیش از 200 کودک با کاشت حلزون در گوش‌شان مورد درمان قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در درمان خانم‌های نابارور اقداماتی داشته است که در این راستا بیش از یک‌هزار زوج که صاحب فرزند نمی‌شدند، فرزنددار شده‌اند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار