127989
۲۸ آذر ۱۳۹۶
رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس خبر داد؛

شناسایی ۲۱ معلول و ۱۲ کودک بازمانده از تحصیل در «اسلام آباد» گنبدکاووس

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برگزاری بازدیدهای شبانه از محلات آسیب‌پذیر توسط این نهاد، گفت: ۲۱ معلول و ۱۲ کودک بازمانده از تحصیل در اسلام‌آباد شناسایی شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا فشایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان با محوریت اجرای طرح شهید شوشتری برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه رفع مشکلات مردم محلات آسیب‌پذیر که جامعه هدف طرح شهید شوشتری را تشکیل می‌دهند باید همه ادارات و نهادها دست به دست هم بدهند، اظهار کرد: موضوع حمایت‌های قضایی در برخی از موارد از جمله مولفه‌هایی است که می‌تواند در موفقیت ما در اجرای اقدامات تاثیر بسیار شگرفی بگذارد.

وی با تقدیر از حمایت‌های دادستان شهرستان گنبدکاووس و جانشین وی در مسیر اجرای طرح‌های حمایتی در محلات آسیب‌پذیر و کم‌تر توسعه یافته، افزود: در برخی از این محلات خانواده‎هایی وجود دارند که با چهار و یا حتی پنج نفر معلول زندگی می‌کنند که به دلیل مشکلات مالی و یا عدم تابعیت ایرانی پدر از دریافت خدمات یارانه‌ای بهزیستی محروم هستند.

 

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در صورتی که دادستان محترم شهرستان حکم به عدم صلاحیت و توانمندی خانواده با عنوان فقدان سرپرست موثر بدهند ما می‌توانیم ساماندهی این افراد را برعهده بگیریم، خاطرنشان کرد: در صورت صدور این حکم ما می‌توانیم طبق قانون این افراد را از پرداخت هزینه‌های محل نگهداری و ارائه خدمات معاف کنیم.

فشایی از اجرای چندین مرحله بازدید و سرکشی شبانه به همراه کارشناسان این اداره و فرمانداری ویژه از محلات آسیب‌پذیر خبر داد و گفت: در این بازدیدها علاوه بر بررسی وضعیت این محلات نسبت به شناسایی افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب‌های این محلات اقدام شده است که پس از آن این عزیزان به کمپ‌های مربوطه معرفی و منتقل شده‌اند.

 

وی از شناسایی 21 نفر معلول در محله اسلام‌آباد شهرستان گنبدکاووس در طی بازدیدهای صورت گرفته خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این افراد تعداد 12 نفر نوجوان بازمانده از تحصیل نیز در این محله شناسایی شده‌اند که باید با همکاری آموزش و پرورش نسبت به ساماندهی و سوادآموزی آن‌ها اقدام کنیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه اورژانس اجتماعی بهزیستی در منزل این افراد حاضر شده است، ادامه داد: بخشی از این افراد بازمانده از تحصیل بسیار ناامید بوده و اصلا رغبتی برای تحصیل ندارند و به دنبال کار و کسب درآمد از راه‌های مختلف در سطح شهر از جمله تکدی‌گری هستند.

 

فشایی برگزاری کلاس‌های آموزشی در محله اسلام‌آباد را یکی دیگر از اقدامات اداره بهزیستی در حوزه اقدامات طرح شهید شوشتری دانست و اضافه کرد: در حوزه اقدامات طرح شهید شوشتری اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با قوت و همت مضاعف فراتر از وظایف محوله در میدان عمل حاضر شده است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار